عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفتگك هيچ كس سزاوارتر از خود انسان در عرصه معنوي نيست و تا خود را حسين گونه تربيت نكنيم، نمي توانيم در ديگران اثرگذار باشيم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع همكاران بعثه رهبري در كربلا اظهار داشت: اولين كار ما اين است كه رنگ حسيني به خود بگيريم و هر كس ما را ديد، به ياد افكار و رفتار امام حسين(عليه السلام) بيافتد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني خاطرنشان كرد: كربلا سرزمين بسيار مقدس و جاي تربيت و خداگونه شدن است و هيچ كس سزاوارتر از خود انسان در عرصه معنوي نيست و تا خود را حسين گونه تربيت نكنيم، نمي توانيم در ديگران اثرگذار باشيم.

وي با اشاره به حديثي، محاسبه نفس را گوشزد كرد و گفت: آنچه كه موحب كمال و رشد معنوي بشر مي شود، عمل به دستورات و تعاليم الهي است، ما با حضور در حرم سيدالشهدا(عليه السلام) درس انس با قرآن و اهميت به نماز اول وقت را بايد به صورت دائمي تمرين كنيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تأكيد بر لزوم تلاش و جديت براي برنامه هاي فرهنگي جهت ارايه زائران افزود: زائر امام حسين(عليه السلام) قدر و منزلت ويژه اي دارد كه حتي مورد استقبال فرشتگان الهي قرار مي گيرد و فرشتگان بر ايشان دعا مي كنند بنابر اين هر اندازه در تكريم و احترام و خدمت به زائر تلاش كنيم، ره توشه خود را زياد كرده و موحب خير و بركت در زندگي مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نظم در امور و حضور به موقع در محيط كار، روحيه نشاط و شادابي جهت فعاليت را بسيار مهم دانست و افزود: بعثه از انجايي كه مزين به نام مقام معظم رهبري شده است، بايد براي ايشان زينت باشيم، نه اين‌كه خداي ناكرده با رفتار ناپسند زائران را نسبت به بعثه رهبري بدبين كنيم.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین