عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
رئیس جمعیت آزادگان دفاع مقدس گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در دوران اسارت باعث آرامش روحی اسرای ایرانی می‌شد، حفظ و تلاوت آیه‌های قرآن کریم بود و از این رو می‌توان گفت که بسیاری از آزادگان کشورمان از فعالان حوزه حفظ قرآن هستند.
عقیق:فرخ سهراب، رئیس جمعیت آزادگان دفاع مقدس در گفت‌وگویی با بیان اینکه در دوران اسارت یکی از فعالیت‌هایی که باعث آرامش روحی اسرای ایرانی می‌شد، حفظ و تلاوت آیه‌های قرآن کریم بود، عنوان کرد: معمولاً جو زندان به گونه‌ای است که بیشتر مطالعه را می‌طلبد و در اسارت نیاز به مطالعه برای آرامش روحی دو صد چندان می‌شود.
سهراب با اشاره به اینکه وی در زمره دومین گروه 50 نفره اسیران ایرانی بوده که وارد اردوگاه‌های بعثی شد، گفت: یکی از اسرا با خود قرآنی را همراه آورده بود و من هر سه یا چهار صفحه آن را به یک کتابچه تبدیل کردم که دست به دست میان اسرا می‌گشت. برای اینکه عراقی‌ها این قرآن را از ما نگیرند در مکانی امن جاسازی کرده بودیم و تا چند ماه برای ما قابل استفاده بود و اسرا با آن حفظ قرآن را آغاز کردند. شب‌ها صفحاتی را حفظ می‌کردیم و از ساعت 8 تا 16 که در محوطه بودیم با یکدیگر تمرین می‌کردیم.
رئیس جمعیت آزادگان دفاع مقدس افزود: بعدها برای ما قرآن آوردند و پس از مدتی سیدالاسرا، مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی به اردوگاه ما آمد و با برنامه‌ریزی خوبی که انجام داد آیه‌های موضوعی را برای اسرا تفسیر می‌کرد و سعی داشت معنای آیه‌ها را به ما یاد دهد. وی همچنین مسابقات قرآن و احادیث را برای ما برگزار می‌کرد که جایزه‌های کوچکی مانند مسواک و پوشاک برای برنده در نظر گرفته می‌شد.
وی گفت: اکنون که سال‌ها از بازگشت من به وطن می‌گذرد تمام آیاتی را که از حجت‌الاسلام ابوترابی آموخته‌ام در زندگی روزمره‌ام مورد استفاده قرار می‌دهم.
سهراب عنوان کرد: از طرف صلیب سرخ کتاب‌های درسی به زبان انگلیسی و فرانسه و آلمانی برای ما آوردند که در ادامه تحصیل اسرا موثر بود و نیز تعدادی از اسرا، روحانی و استاد بودند و صرف و نحو عربی را به ما یاد دادند که در تقویت دانش قرآنی ما موثر بود.
رئیس جمعیت آزادگان دفاع مقدس گفت: اکثر آزادگان دست‌کم حافظ جزء 30 قرآن هستند و به طور مرتب در جلسات قرآن استاد محمدعلی حدادی شرکت می‌کنند.
وی افزود: در نظر داریم همایش تجلیل از آزادگان فعال قرآنی را در آینده نزدیک برگزار کنیم. می‌توان به جرئت گفت تمام اسرایی که دست‌کم پنج سال در اردوگاه‌های عراقی بوده‌اند، در این حوزه فعالیت کردند و فعال قرآنی به شمار می‌آیند.
فرخ سهراب، 10 سال از دوران جوانی خود را در اسارت رژیم بعث عراق سپری کرده است. وی در مهرماه سال 59 یعنی ابتدای جنگ تحمیلی در 21 سالگی به اسارت درآمد و در 29 مردادماه سال 69 به آغوش وطن بازگشت.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین