عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۵
معاون بین الملل حوزه های علمیه نسبت به عملکرد حوزه در قبال اعزام مبلغ به خارج انتقاد کرد و گفت که نسبت به درخواست رهبر معظم انقلاب برای تربیت مبلغ کوتاهی کرده ایم.
عقیق:حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه در سومین همایش حوزه و عرصه بین الملل که با عنوان «رسالت جهانی حوزویان» در مجتمع امام کاظم(ع) در قم برگزار شد، گفت: تنها دینی که حکمت الهی اقتضا می کرد جهانی و هم جاودانه شود دین مبین اسلام است. ادیان گذشته الهی فاقد این ویژگی بودند و تنها به مقطع خاصی از زمان اختصاص داشتند و به همین دلیل نسخ ادیان تحقق پیدا کرد.

وی افزود: وقتی اراده الهی بر جهانی شدن اسلام تحقق یافت، رسالت سنگینی بر دوش عالمان به عنوان وارثان انبیا قرار می گیرد. حوزویان پرچمدار جهانی شدن اسلام هستند و حوزه های علمیه متکفل نشر اسلام و مکتب اهل بیست به شمار می آیند.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: ما به کوتاهی در این رسالت اعتراف می کنیم چرا که نتوانستیم وظیفه خود را انجام دهیم و نسبت به سایر ادیان کمترین مشارکت را در جهان داشته ایم و مبلغ کمی اعزام کرده ایم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: رقیبان ما در جهان اسلام به ویژه وهابی ها و الازهر به صورت مستمر در حال فعالیت هستند و کمتر دانشگاهی در جهان است که دارای کرسی اسلام شناسی داشته باشند و استاد آن از الازهر نباشد. در مساله زبان آموزی اولین مرکز تربیت بین الملل را مسیحیان در سال ۱۳۲۳ میلادی و هفتصد سال قبل تأسیس کردند.

وی با اشاره به آموزش گسترده زبان های عربی، فارسی، اردو و ترکی در جوامع علمی غربی، اظهار داشت: استادان، مسولان و طلاب باید عزم خود را جزم کرده تا نهضتی در این زمینه ایجاد شود و مبلغان مسلط به زبان های مختلف به سراسر جهان اعزام شوند.

حجت الاسلام زمانی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب ۲۰ سال قبل گفتند حوزه علمیه باید ۳ هزار مبلغ بین المللی تربیت کند اما اذعان داریم در این مساله کوتاهی کرده ایم. وضعیت کنونی اعزام مبلغ به خارج در حد فاجعه است چرا که اعزامی ها از حوزه قم به خارج تقریبا ۷۰ تن است. یعنی به هر صد میلیون از مردم جهان تنها یک مبلغ اختصاص داده ایم که واقعا غیرقابل قبول است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد که ما نسبت به آیات الهی و احادیث نبوی درباره تبلیغ بین المللی کوتاهی کرده ایم و باید جنبشی در این زمینه صورت گیرد تا مبلغان بتوانند در همه عرصه های جهانی گام بردارند تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین