عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
متبركات حضرت معصومه(س) شامل انگش‌تر، فرش، عطر و پارچه‌هاي متبرك، در فروشگاه متبركات عرضه مي‌شود.
عقیق: مدير خزانه داري و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بيان اينكه در فروشگاه متبركات آستان مقدس غرفه‌هاي متنوعي براي زائران وجود دارد و زائران و مجاوران مي‌توانند متبركات آن حضرت در اين مكان تهيه كنند، اظهار داشت: يكي از غرفه‌هاي اين فروشگاه به عرضه انگشتر‌ها و سنگ‌هاي قيمتي مانند عقيق، فيروزه، زمرد و … كه در داخل ضريح انداخته مي‌شود، مي‌پردازد.

«محمد جعفر افساي» ادامه داد: عطر فاطمي رايحه دلنشين روضه منوره است، كه در دو نوع سرد و گرم است و با بسته بندي شكيل و با قيمت ۱۰ هزار تومان فروخته مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به ويژگي‌هاي اجناس متبرك عرضه شده در اين فروشگاه گفت: لاله و شمعدان و آيينه‌ها و اجناس متبركي كه در اين فروشگاه عرضه مي‌شود، اولا قيمت سنگيني ندارد و ثانيا عتيقه نيست و از همه مهم‌تر آنكه آستان در حال حاضر نيازي به آن ندارد ولي بهر حال اين اجناس حتي براي مدت كوتاهي در اين آستان مورد استفاده قرار گرفته است.

افساي ويژگي پارچه‌هاي متبرك حرم مطهر را اينگونه تشريح كرد: بيش از ۹۰ درصد اين پارچه‌هاي متبرك از بالاي ضريح مطهر جمع آوري شده است و همگي آن‌ها نو دست اول است و اگر استفاده شده باشد، به صورت كيلويي بفروش مي‌رسد اما اين پارچه‌هاي نو پس از بسته بندي با قيمت مناسب و با تنوع زياد عرضه مي‌شود كه شامل چادرهاي مشكي نمازي و مجلسي دوخته شده و يا قواره و انواع روسري و شال و … است.

مدير خزانه داري و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علي‌ها با بيان اينكه غرفه فرش اين فروشگاه به عرضه فرشهاي متبرك حرم مطهر مي‌پردازد، گفت: در اين غرفه فرش‌هاي كوچك پارچه، بزرگ پارچه و تابلو فرش عرضه مي‌شود و زائران و مجاوران مي‌توانند از فرش‌هاي ۲۴ متري ۷ رنگ ماشيني بازديد كنند.

وي افزود: در آينده نزديك فرش‌هاي دستبافت ابريشم و گرانقيمت نيز عرضه مي‌شود.

افساي غرفه عفاف و حجاب را از غرفه‌هاي جذاب اين فروشگاه براي زائران و مجاوران عنوان كرد و گفت: در اين غرفه انواع محصولات و ملزومات مرتبط با عفاف و حجاب مانند چادر، روسري، آستينچه، دستكش و جوراب و روپوش صورت و مقنعه است كه مورد توجه بازديد كنندگان قرار گرفته است.

مدير خزانه داري و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علي‌ها غرفه كتاب، نرم افزار و بازي‌هاي فكري كودكان را به نوعي غرفه فرهنگي اين فروشگاه دانست و گفت: كتاب‌هاي انتشارات زائر و نيز كتاب‌هاي مذهبي و لوح‌هاي فشرده صوتي و تصويري براي رايانه و دستگاه صوتي و تصويري و همچنين بازي‌هاي رايانه‌اي و فكري در اين غرفه در معرض ديد قرار داده شده است.

افساي غرفه بزرگ مواد غذايي و بهداشتي اين فروشگاه را در راستاي خدمت رساني بيشتر به زائران عنوان كرد و گفت: اين غرفه با عرضه محصولات آستان قدس رضوي شامل بيسكوييت كيك و انواع ترشيجات و كنسرويجات به همراه پسته باغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علي‌ها، و ديگر محصولات بهداشتي و غذايي و با قيمت مناسب عرضه مي‌شود تا زائران بتوانند به اين مواد دسترسي داشته باشند.

وي با اشاره به قرار گرفتن اين فروشگاه در پاركينگ شرقي زائر گفت: در اين فروشگاه محصولات يك نفره در بسته بندي كوچك مانند قند و شكر و چاي عرضه مي‌شود و در كنار آب سرد و گواراي شيرين و آب جوش رايگان مي‌تواند بسياري از احتياجات آن‌ها را برطرف سازد.

مدير خزانه داري و نذورات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علي‌ها افزود: اين فروشگاه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به خدمت رساني زائران مشغول است ولي در نوروز اين ساعت كاري به صورت يكسره از ساعت ۸ تا ۲۳ باز است.

افساي درگاه اينترنتي AMFM.ir و صندوق نظرسنجي‌هاي حرم مطهر و فروشگاه را از راه‌هاي ارتباطي با نمايشگاه متبركات دانست و تصريح كرد: اين فروشگاه با نمايشگاه فرهنگي حرم مطهر كه ۸ پلان از زندگاني آن حضرت را به تصوير مي‌كشد، مجاورت دارد.

وي افزود: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ بازديدكننده‌هاي فروشگاه رشد ده برابري داشته است و رشد فروش آن ۶ برابر شده است.


منبع:حج



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین