عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
معاون بين‎الملل حوزه‎هاي علميه خبر داد؛
همايش حوزه و عرصه بين الملل با سخنراني مراجع تقليد و تكريم خانواده‎هاي شهداي روحاني مدافع حرم و مبلغ اسلام در قم برگزار مي‎شود.
عقیق:حجت الاسلام محمد حسن زماني معاون بين الملل حوزه هاي علميه در نشست خبري سومين همايش حوزه و عرصه بين الملل كه در قم برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاري اين همايش گفت: اين همايش صبح پنجشنبه 13 اسفند در مجتمع امام كاظم(ع) برگزار خواهد شد. ترويج فرهنگ تبليغ بين المللي نزد حوزويان و تقويت انگيزه فعاليت هاي علمي و فرهنگي براي فعاليت در كشورهاي خارجي و همچنين ارائه رويكردهاي نوين بين المللي به نويسندگان و پژوهشگران حوزوي از اهداف اين همايش است.

وي افزود: اطلاع رساني ديدگاه هاي امام و رهبري و مراجع تقليد در خصوص فعاليت هاي بين المللي به حوزويان، انتقال ظرفيت هاي گسترده و توانمندي هاي علمي حوزويان به نهادهاي فعال در عرصه بين الملل، شناسايي موفقترين روحانيان فعال در عرصه بين الملل و تكريم آنان در صحن همايش و اطلاع رساني بيشتري از استعدادها و توانمندي هاي طلاب و فضلا در خصوص فعاليت بين المللي از ديگر اهداف اين همايش به شمار مي آيد.

معاون بين الملل حوزه هاي علميه از آشنايي ميان فعالان بين الملل حوزه و همچنين تكريم روحانيان شهيد عرصه بين الملل كه براي اولين بار است در قم صورت مي گيرد، به عنوان دو هدف ديگر از برگزاري همايش حوزه و عرصه بين الملل ياد كرد.

حجت الاسلام زماني با اشاره به اينكه 15 تن از روحانيان مدافع حرم به شهادت رسيده اند، تصريح كرد: جمعي از روحانيان فعال در عرصه بين الملل نظير شهيد انصاري در لبنان و شهيد ابراهيمي در آمريكاي جنوبي و شهيد نواب در بوسني در كشورهاي مختلف به تبليغ و فعاليت فرهنگي مي پرداختند و قرار است از خانواده تعدادي از آنان در اين همايش تقدير شود.

وي درباره برنامه هاي اين همايش اظهار داشت: اين همايش با قرائت قرآن كريم آغاز خواهد شد و سپس پيام تصويري حضرت آيت الله مكارم شيرازي پخش شده و پس از آن نيز حضرت آيت الله سبحاني و آيت الله حسيني بوشهري و آيت الله محمد علي تسخيري به سخنراني خواهند پرداخت. تكريم خانواده هاي شهداي روحاني، معرفي موفق ترين روحانيان فعال در عرصه بين الملل، پخش كليپ هاي گزيده سخنان بزرگان و برپايي نمايشگاه فرهنگي از ديگر برنامه هاي اين همايش است.

معاون بين الملل حوزه هاي علميه از مشاركت 24 نهاد در اين همايش خبر داد و گفت: سخنرانان اين همايش بر اساس جايگاهي كه دارند به بيان نظارت خود درباره تبليغ در عرصه بين الملل خواهند پرداخت. در نشستي كه پيش از اين با حضرات آيات مكارم شيرازي و سبحاني داشتيم، تأكيد كردند كه نكاتي در اين زمينه دارند و به صورت شفاف به بيان رسالت بين المللي حوزويان خواهند پرداخت.

حجت الاسلام زماني ادامه داد: بسياري از شخصيت هاي علمي جهان به صورت روزانه به قم مي آيند اما رسانه ها به دليل عدم تسلط كافي به زبان خارجي يا عدم آگاهي از اين برنامه ها از پوشش آنها غافل مي شوند.

وي با اشاره به فعاليت گسترده مبلغان ساير اديان در سراسر جهان تأكيد كرد: مسيحيان كتاب انجيل را به بيش از هزار زبان ترجمه كرده اند. زبان هاي عربي، انگليسي، اسپانيولي، روسي، فرانسوي، اردو، تركي و مالايو هم به ترتيب از اولويت هايي هستند كه روحانيان بايد به آنها توجه داشته باشند.

معاون بين الملل حوزه هاي علميه درباره معيارهاي انتخاب مبلغان در عرصه بين الملل توضيح داد: معمم بودن، توانمندي در زبان، ميزان تبليغ و تأليف و همچنين مزين به اخلاق اسلامي از معيارهايي است كه بر اساس آن افراد برتر انتخاب مي شوند.

وي در پايان گفت: معيار اخلاقي از شرايط مهم انتخاب اين افراد است و افراد برگزيده نيز ثابت كرده اند كه به اخلاق پايبند هستند به گونه اي كه سال گذشته تعدادي از آنان حاضر به حضور در همايش و تكريم نشدند و حتي هداياي ارسالي را بازگرداند و اعلام كردند كه افراد برتري نسبت به آنان وجود دارند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین