عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق گفت: سازمان حج و زيارت به هيچ عنوان امنيت زائراني كه با گروه‌هاي آزاد به عتبات عاليات مشرف مي شوند، را تضمين نمي كند.
عقیق:مصطفي قاسمي، مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق، اظهار داشت: گروه‌هايي كه به صورت آزاد در عتبات عاليات حضور مي يابند، به دليل حذف برخي خدمات به زائران، قيمتي كمتر دريافت مي كنند، اما در عين حال سود بيشتري نيز بدست مي آورند.

وي حذف خدماتي همچون بيمه، امنيت، پزشكي و ساير خدمات فرهنگي را از ديگر دلايل پايين بودن قيمت هاي كاروان هاي آزاد عتبات دانست و تصريح كرد: خدمات ارائه شده در حال حاضر به تمامي زايران ايراني ارائه مي شود، ولي متاسفانه كاروان هاي آزاد براي سود بيشتر جهت جذب مشتري، زايران شان را از همه اين خدمات محروم مي كنند.

قاسمي با بيان اينكه امنيت زائراني كه به صورت آزاد به عتبات اعزام مي شوند در خطر است، افزود: هيچ سازمان و ارگاني به صورت رسمي امنيت زايران كاروان هاي آزاد را تامين نمي كند و اين خطري است كه اين عزيزان را تهديد مي كند و بايد در اين خصوص چاره انديشي كنند.

قاسمي با بيان اين‌كه تمامي گروه‌هاي آزاد بدون استثناء از خدمات پزشكي، بيمه و سلامت محروم هستند، خاطرنشان كرد: هم اكنون ورود هر بيمار به بيمارستان‌هاي عراق حداقل ۱۰۰ دلار است، البته فارغ از ديگر هزينه‌هاي احتمالي و بستري كه بسيار سرسام آور است، حال اين‌كه تمامي زائراني كه از سوي حج و زيارت اعزام مي شوند، تك ريالي از بابت خدمات درماني و پزشكي پرداخت نمي كنند، حتي اگر در بيمارستان‌هاي عراق بستري شوند.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق با تأكيد بر اين‌كه تمامي خدمات سازمان بر اساس جدول خاص طراحي شده و همواره مورد نظارت و بازرسي قرار مي گيرد، افزود: متأسفانه در طول ماه‌هاي گذشته شاهد شكايت‌هاي مكرر از سوي زائران گروه‌هاي آزاد به دليل عدم رعايت حداقل‌ها بوده‌ايم.

وي با اشاره به عدم امنيت كاروان‌هاي آزاد گفت: هيچ يك از اين كاروان‌ها به دليل اين‌كه با شركت هاي امنيتي و دولت عراق تفاهم‌نامه‌اي ندارند، نمي توانند به صورت كامل امنيت زائران خود را تأمين كنند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین