عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
مراسم هیئت هفتگی در حسینیه فاطمه الزهرا (س)
حضرت زهرا(س) در این عمر کوتاهش به سعادت بسیار بالایی رسید. یکی از رموز موفقیت ایشان انتخاب های درستی بود که ایشان کردند.امام صادق(ع) فرمودند: هرکس که به مصیبت های مادر ما بگرید می تواند او را مادر خطاب کند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی در حسینیه فاطمه الزهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام صادقی واعظ ، مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام صادقی واعظ را بخوانید:

یکی از نکات مهمی که پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) مطرح است عمر کوتاهی است که ایشان در این دنیا داشتند. این نکته قابل تامل است که دنیا بیش از این شایستگی وجود حضرت زهرا(س) را نداشت. اما حضرت در این عمر کوتاهش غیر از غم و اندوهی که داشتند تمام موفقیت هایی را که یک انسان باید در زندگی بدست بیاورد را به دست می آورد.

در همین 18 سال است که کوثر قرآن قرار می گیرد و هدیه خداوند می شود به پیغمبرش و به درجات بالایی می رسد. خداوند در قرآن در سوره مباره کوثر بالاترین درجه را برای حضرت زهرا(س) آورده است. معنای اعطینا هم در قرآن یعنی عطا کردن و هدیه دادن. خداوند به دلیل بزرگی و مقام پیامبر حضرت زهرا(س) را به ایشان هدیه دادند. قرآن هم می فرماید کوثر به تو عطا کردیم، یعنی خیر کثیر، آن چیزی که تمام صفات و ویژگی ها در حد کمال است در وجود ایشان قرار داده است. پیامبر(ص) ایشان را ام ابیها لقب دادند.

شخصی به حضرت صادق(ع) عرض کرد: ای فرزند رسول خدا قرآن هم مریم را بزرگ زنان می شمارد، حضرت فرمود: بله، ولی ایشان در زمان خودش سیدة النساءالعالمین بودند ولی مادر ما در تمام دوران سیدة النساءالعالمین هستند. قرآن کریم می فرماید: برای خداوند تنها مساله ای که مهم نیست این است که شما چقدر در این دنیا زندگی می کنید. بلکه مهم تر از این استفاده و بهره بردن از عم است. اینکه چقدر از فرصت حضورم بهره برد ه ام.

 قرآن کریم می فرماید: فردای قیامت یک عده ای وقتی وارد محشر می شوند، اوضاع و احوال را که می بینند حسرت می خورند. امام صادق(ع): فرمود: این حسرت فقط برای کافران نیست، مومنین هم این حسرت را می خورند.

گریه بر امام حسین(ع) درجات انسان را خیلی بالا می برد، اما گریه بر حضرت زهرا(س) بالاتر است. گریه بر حضرت زهرا(س) نصیب هرکسی نمی شود. ایشان ناموس کبریای الهی هستند. گریه بر ایشان مقام بسیار بالایی دارد.

هرکس که به مصیبت های مادر ما بگرید می تواند او را مادر خطاب کند. امام علی(ع) فرمود: من بزرگ ترین حسرت روز قیامت هستم. آنهایی که در دنیا منکر ولایت من شدند حسرت می خورند. قرآن می فرماید: عده ای که وقتی وارد محشر می شوند و حسرت می خورند می گویند: خدایا می شوند ما را برگردانی، قرآن می گوید: ما به اینها می گوییم، ما برای شما عمر قرار ندادیم، این عمر سرمایه شما بوده است، از این عمرت چقدر بهره برده ای؟؟ هرکس از این عمرش وقتی توانست خوب بهره ببرد هم در دنیا سعادت مند است هم در آخرت.

حضرت زهرا(س) در این عمر کوتاهش به سعادت بسیار بالایی رسید. یکی از رموز موفقیت ایشان انتخاب های درستی بود که ایشان کردند. قرآن کریم می فرماید: اینکه می بینی یک کسی در نهایت و اوج سعادت مندی است، و یک کسی به بدبختی رسیده تفاوت این دو در یک چیز است: آن هم معیار و ملاک در انتخابشان است. آن کسی که معیار درستی دارد به درجات بالا رسیده است و آن کسی که معیار و انتخاب درستی ندارد به حقارت کشیده شده است.

قرآن می فرماید: یک عده ای فکر می کنند در این دنیا همیشگی هستند و لذا همه آرزوهایشان را در همین دنیا می بینند. و برای این دنیا گاهی اوقات پا روی تمام عقیده هایشان می گذارند. حاضر می شوند برای رسیدن به این دنیا امامشان را تشنه شهید کنند. کسی که تمام همتش این دنیا است اینگونه است. و شما می بینید آن کسی که ملاک و معیارشان شده این دنیا ، هم به خودشان ضرر زده اند هم به اسلام و مردم.

حضرت زهرا(س) هر شب کنار قبر پیامبر گریه می کردند ، از ایشان پرسیدند خانوم چرا انقدر گریه می کنید، فرمودند: من یکی به خاطر رحلت پیامبر و دیگری به خاطر انحراف امت دارم گریه می کنم. انسان های الهی اینگونه اند. حضرت زهرا(س) تمام تلاششان را کرده اند که این مردم به سمت حق برگردند ولی وقتی نشد ایشان با گریه اش می خواهد به دل ها نفوذ کند و اینها را هدایت کند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین