عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
ضريح مرقد حبيبِ بن مظاهر كه به همت مردم و ستاد بازسازي عتبات عاليات استان البرز ساخته شده است، وارد شهر مقدس كربلا شد.
عقیق:جمشيد فعلي، جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات استان البرز اظهار داشت: اين ضريح مطهر كه به همت هنرمندان استان البرز در كرج به مدت سه سال ساخته شده است، ۵/۷ تن وزن دارد كه تمامي هزينه‌هاي ساخت از سوي نذورات مردمي بوده است.


وي با بيان اين‌كه ضريح به مساحت هشت متر و ۶۰ سانتي مترمربع، طول دومتر و ۶۸ سانتي مترمربع و عرض يك متر و ۷۶ سانتي متر مربع شامل دو بخش چوبي و فلزي است، خاطرنشان كرد: به دليل رطوبت بالا در كربلاي معلي در سازه هاي چوبي اين ضريح از چوب ساج كه مقاوم به رطوبت مي باشد استفاده شده است.

فعلي ادامه داد: يكي از ويژگي هاي ساخت اين ضريح طراحي نورپردازي در داخل ضريح است و براي نخستين بار در سازه اين ضريح از سنگ هاي تزئيني مانند ياقوت، فيروزه، عقيق و برليان استفاده شده است اما سازه اصلي اين ضريح از چوب است كه براي تكميل آن ۸۰۴ كيلوگرم نقره، ۵/۳ كيلوگرم طلا، ۵۰۰كيلوگرم مس، ۱۰۰ كيلوگرم استيل و تعداد قابل توجهي سنگهاي قيمتي استفاده شده است.

جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات استان البرز با اشاره به اين‌كه سه سوره نور، اعلي و العاديات در اين ضريح حكاكي شده است، گفت: داخل ضريح نيز خاتم كاري نفيس صورت گرفته است كه پيش بيني مي شود كار نصب ضريح يك هفته تا ۱۰ روز به طول بيانجامد.

گفتني است، قرار است با هماهنگي هاي صورت گرفته با مسؤولان عتبه حسيني، هفته جاري همزمان با نصب ضريح مطهر جناب حبيب بن مظاهر، مراسم باشكوهي در صحن مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) برگزار شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین