عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
«امام کاظم(ع) در آینه شعر» منتشر شد
کتاب «امام کاظم(ع) در آینه شعر» به همت محمد خرم‌فر توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد.

عقیق:کتاب «امام کاظم(ع) در آینه شعر» که مجموعه‌ای از اشعار شاعران با محوریت امام هفتم است، به همت محمد خرم‌فر از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شد.

شاعر شیعه، چشمِ نگران و زبانِ پر سوزِ مردمی است که با قلب‌های پر محبت خود نسبت به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام)، روزهای شادی و مصیبت موالیانشان را دنبال می‌کنند.

آنان نگاه خود به زندگانی امام کاظم (علیه السلام) را از روزی آغاز می‌کنند که هفتمین میلادِ قرآن و نهمین نور علوی جشن گرفته شد و چشمه ساری دیگر از کوثر منشعب شد.

سوزِ شعر از دورانِ سوزناک تبعید و زندان و شکنجه آن عبد صالح آغاز می‌شود؛ ماه را شنیده‌اید که افتد به قعر چاه؟ و یا زندانی را دیده‌اید که هیچ کور سوی نوری را نبیند؟ آری، او بلای شیعه را همچون پدری مهربان به جان خرید، اما با پیکرش چه کرد تب تازیانه‌ها؟

نگاه شیعه به حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) به عنوان باب الحوائج و پدر دو ولی نعمت ما ایرانیان یعنی امام رضا و حضرت معصومه (علیهما السلام) باعث شده محمد خرم‌فر مجلد جدیدی از مجموعه «در آینه شعر» را به نام حضرت کاظم (علیه السلام) در 5 فصل تدوین کند:

فصل اول با 38  شعر درباره ولادت آن حضرت تدوین شده و دومین فصل با عنوان مدح، 106 شعر را شامل می‌شود. درباره شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) 191 شعر در فصل سوم جمع آوری شده است. 8 شعر در فصل چهارم کتاب آورده شده که اختصاص به حرم کاظمین دارد. فصل پایانی نیز مجموعه‌ای از دوبیتی‌ها، رباعی‌ها و چارپاره‌ها است که موضوعات متنوعی از ولادت و مدح و شهادت را در بر دارد.

انتشارات دلیل ما این کتاب ارزشمند را در 384 صفحه وزیری منتشر کرده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از فروشگاه مجازی انتشارات «دلیل ما» خریداری کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین