عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
پروانه معصومي می گوید: سلحشور به معناي واقعي كلمه يك مسلمان واقعي بودند. خداوند ايشان را رحمت كند؛ چرا كه هرگز دروغ نمي‌گفتند. غيبت نمي‌كردند.
عقیق:پروانه معصومي در یادداشتی برای مرحوم سلحشور نوشت: من فوت مرحوم مغفور حاج فرج‌الله سلحشور را به مردم و جامعه هنري كشور تسليت عرض مي‌كنم و از اينكه اين بزرگوار از بين ما رفت، بسيار متأسف هستم. مرحوم سلحشور فردي علاقه‌مند به كار كردن در حوزه‌ قصه‌هاي قرآني بود. حتي در سفري كه با آقاي سلحشور به عراق رفته بوديم، از سريال يوسف تعريف مي‌‌كردند و مي‌گفتند سريال برجسته‌ قرآني است، اما نمي‌دانستند درست است كه قصه قرآني بود، اما لحظه به لحظه‌اش با آيات قرآن همراه بوديم كه تأثير بسزايي در كار داشت، اما حيف كه سلحشور حالا ديگر در ميان ما نيست. اميدوارم كسي همچون خود او جايگزينش شود.

در رابطه با خصوصيات اخلاقي اين مرحوم به علت داشتن ويژگي‌ها و خصوصيات اخلاقي و رفتاري بسيار خوب، تنها مي‌توانم بگويم كه ايشان به معناي واقعي كلمه يك مسلمان واقعي بودند. خداوند ايشان را رحمت كند؛ چرا كه هرگز دروغ نمي‌گفتند. غيبت نمي‌كردند. هرگز به ياد ندارم كه در دورهمي‌ها و نشست‌ها و جلساتي كه با اين مرحوم مغفور داشتم، ايشان از كسي بد گفته و يا پشت سر كسي از هنرمندان و يا مردم عادي حرفي بزند. وي نسبت به افراد پيرامون خود بسيار محترمانه رفتار مي‌كرد.

من حضرت يوسف (ع) را با ايشان كار كردم و گاهي به خاطر قصه‌هايي كه داشتم و تبادل نظرهايي كه با ايشان مورد نياز بود، به دفترشان مي‌رفتم و از همنشيني، همكلامي و تبادل‌نظر با او بهره‌مند مي‌شدم و لذت مي‌بردم. حتي خوب به ياد دارم كه اين مرحوم در تمام اوقات فراغت‌شان علاوه بر مطالعه و عبادت، قرآن مي‌خواندند. حتي يك بار هم خودشان فرمودند كه هر چه كه در زندگي دارند به لطف كتاب خدا است.

فرج‌الله سلحشور، اين بازيگر، چهره‌‌پرداز، نويسنده و كارگردان موفق و برجسته كشور كه اكنون به ديار باقي شتافته با تمام هياهويي كه داشت، شريف، بلندمرتبه، رفيع و رئوف بود. او مسلح شده بود به آني كه موفقيت هنرمندان در كارزار عشق است. سلحشور با خيلي‌ها خيلي فرق مي‌كرد و هميشه به خود مي‌گفت، خدايا به غير از تو كسي را ندارم. سلحشور كسي بود كه خوب به وظايف ديني‌اش عمل مي‌كرد و به تمام قوانين و مقررات زندگي پايبند بود. سلحشور فردي فوق‌العاده متدين بود، اما بايد به اين باور رسيد كه بازگشت همه به سوي اوست. روحش شاد و يادش گرامي باد!

منبع:فرهنگ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
0
1
خدا با اولياء گرامش محشور كند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین