عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
هماهنگ كننده مركز نظارت بر حقوق بشر بحرين، از ادامه تعرض به مساجد در بحرين و تخريب اماكن مقدس از سوي نيروهاي آل خليفه با هدف متشنج كردن اوضاع كشور خبر داد.
عقیق: "منذر الخور" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تخريب مساجد در بحرين را "تعرض به آزادي هاي ديني" و "هتك حرمت مقدسات" دانست و تصريح كرد: مساجدي كه تخريب مي شود، قدمت بسيار دارند و تاسيس آن به زمان قبل از تاسیس كشور بحرين بر مي گردد.

الخور اظهار داشت: هوشياري مردم بحرين، توطئه آل خليفه را ناكام گذاشته و اين رژيم نتوانسته به اهداف خود از تخريب مساجد دست يابد.

هماهنگ كننده مركز نظارت بر حقوق بشر بحرين در ادامه گفت: با وجود گذشت يك سال از صدور توصيه هاي كميته شوراي حقوق بشر و صدور گزارش كميته حقيقت ياب "شريف بسيوني" مسئولان بحريني به هيچ يك از توصيه هاي اين كميته عمل نكرده اند.

وي تصريح كرد مهم ترين دليل براي تاييد اين گفته ، لغو و يا به تاخير انداختن سفر مخبر سازمان ملل در زمينه شكنجه به بحرين بود.

الخور ادامه داد: سفر گزارشگر ويژه شكنجه سازمان ملل به بحرين، خوشايند آل خليفه نيست، زيرا اين سفر از جمله توصيه هاي كميته بسيوني است و معناي به تعويق انداختن آن، اين است كه دولت بحرين از عمل به تعهدات بين المللي شانه خالي مي كند.

وي تاكيد كرد: رژيم بحرين نمي تواند نقض هاي حقوق بشري را از منظر حقوقي مخفي و پنهان كند زيرا همه واقعيت ها از جمله گزارش كميته بسيوني كه در آن اقرار شده است كه شكنجه در سطح گسترده در زندان هاي بحرين اجرا شده است، موثق و مستند هستند.


منبع: جام

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین