عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
حاج مرتضی طاهری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت گفت: دراین رابطه مداحان باید اول از خودشان شروع کنند، بعضی مسائل را رعایت کرده و از عوامل ایجاد تفرقه جلوگیری کنند و از توهین به مذاهب دیگر خودداری.
عقیق:حاج مرتضی طاهری گفت: با توجه به دشمنی هایی که پیرامون کشور ما و اعتقادات شیعه وجود دارد وحدت یکی از اصول انقلاب ما است.

وی تصریح کرد: دراین رابطه مداحان باید اول از خودشان شروع کنند، بعضی مسائل را رعایت کرده و از عوامل ایجاد تفرقه جلوگیری کنند و از توهین به مذاهب دیگر خودداری.

طاهری ادامه داد: دین، قبله، پیامبر و کتاب مان مشترک است و مسائل دیگر را به عنوان موامل تفرقه برجسته نکنیم و اعتقاداتمان را حفظ کرده و به مردم گوشزد کنیم.

وی گفت: همچنان که واقعه کربلا و اهل بیت(ع) را تا کنون زنده داشتیم، این فجایع اخیر را نیز زنده نگه می داریم و در این رابطه نقش خودمان را ایفا می کنیم.

وی با اشاره به سابقه آل سعود تصریح کرد: آنها یک گروه برآمده از دل استعمار و سیاست های انگلیس بوده و هیچگاه به مسئله وحدت توجه نکرده اند.

طاهری با بیان اینکه همانطور که جمعه خونین سال ۶۶ را زنده نگه داشته ایم، شهادت شیخ نمر و فاجعه منا راهم باید در گفتار و مصیبت هایمان یادآوری کنیم.

این مداح اهل بیت(ع)، باتوجه به پیش رو بودن ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: فاطمیه اول را باید پررنگ تر کنیم چون شهادت فاطمه الزهرا(س)، مجهول است، بنابراین وظیفه ماست که تمام این ایام را عزاداری کرده و این مصیبت را بین مردم توزیع کنیم.

وی با اشاره به مسئله نفوذ دشمن، افزود: یک مداح در حضور مردم باید توطئه های دشمن را خنثی کرده و دشمن را مایوس کند، این از وظایف یک مداح است چون یک مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارد.

طاهری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی یکی از راه های نفوذ دشمن است وما نباید بگذاریم این جایگاه برای آنها تقویت شود، تا اهداف بیگانگان را بتوانند پیاده کنند.

وی گفت: ما مداحان فقط معیارهای کاندیدای اصلح را معرفی کرده و توجه کنیم که به چه کسی رای می دهیم که پای انقلاب بایستد.

منبع:بسیج مداحان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین