عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد:در کشور اسلامی ایران باید نمادهای اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه در معماری به چشم بخورد.
عقیق: آیت الله مصباح یزدی در دیدار مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای شورا با وی با تاکید بر اهمیت بهره گیری از نمادهای اسلامی گفت:در سفر خود به کشور مالزی، شاهد نمادهای اسلامی در شهرها و پایتخت این کشور بودم.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)تصریح کرد:در مالزی بزرگترین ساختمان مربوط به وزارت حج می‌باشد و در جای جای شهرسازی نمادهای اسلامی به چشم می خورد، در حالی که تنها 52 درصد از جمعیت مالزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
 
وی با بیان ضرورت وجود نمادهای اسلامی در معماری خاطرنشان کرد:این امر باید در کشور اسلامی ایران نیز نهادینه شود و نمادهای اسلامی وارد معماری و شهرسازی گردد، همان گونه که در کشورهای اروپایی کلیساها با معماری خاص خود نمایان هستند، در ایران نیز مساجد به خوبی برای مسلمانان نماد سازی شود.
 
آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت:در سالهای گذشته حرم حضرت معصومه(س) از فاصله چند کیلومتری به خوبی دیده می شد اما امروز این حرم مطهر در میان ساختمانهای بزرگ در حال محو شدن است که باید در این زمینه نمادهای غنی اسلامی و شیعی در جامعه فرهنگ سازی شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم مردم در اداره کشور تصریح کرد:مردم در نظام اسلامی و اداره کشور نقش مهمی دارند و بازوی قدرتمندی به شمار می‌روند که باید این امر مورد توجه مسئولان نیز قرار گیرد.
 
این استاد حوزه تصریح کرد:کشور ما دارای نیروهای ارزشمندی در حوزه های فرهنگ و علم می باشد که با انگیزه الهی به خدمت مشغول هستند زیرا خدمت به مردم با انگیزه الهی دارای ارزش و جایگاه والایی می‌باشد.
 
وی انقلاب اسلامی را حرکتی دینی و فرهنگی برشمرد و عنوان کرد:اگرچه در غرب برای فرهنگ خود ارزش قائل هستند، اما اقتصاد را رکن بسیار مهمی در جامعه می دانند اما در کشور اسلامی ما فرهنگ و دین در الویت قرار دارد و انقلاب ما حرکتی فرهنگی و انقلابی است زیرا مردم برای اقتصاد و مادیات قیام نکردند.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد:در جهت افزایش مشارکت های مردمی در اداره امور جامعه باید پژوهش های مهمی انجام پذیرد و مردم خود را نقطه مقابل دولت ندانند همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند که اطاعت از دولت اسلامی وظیفه شرعی است، رسانه ها باید در تبیین چنین فرهنگی تلاش کنند.
 
وی بر اهمیت توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز تاکید کرد و گفت:سازمان‌ها و نهادهای دولتی وظیفه سنگین تری در این عرصه دارند و باید در جهت حفظ ارزش‌های دینی در جامعه تلاش کنند.
 
گفتنی است در این دیدار مهدی چمران با اشاره به نهم اردیبهشت ماه و روز شوراها به بیان عملکرد شوراها و طرح های مهم اجرایی در این زمینه پرداخت.

منبع: رجا
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین