عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
عضو جامعه مدرسین و قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
حجت الاسلام رجبی گفت: قرآن مجید می فرماید: «هرگامی که برمی دارید اگرموجب خشم دشمنان شما شود، عبادت است» بدون شک حضور در پای صندوق های رای چیزی است که دشمن را ناراحت می کند، بنابراین مصداق یک عبادت است.
عقیق:حجت الاسلام محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین و قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) درباره مسئله حضور در انتخابات و پشتوانه دینی و اعتقادی برای این شرکت تصریح کرد: حضور در پای صندوق های رای، هرچه باشکوه تر باشد نشان وفاداری امت اسلامی به نظام خود است و انعکاس خارجی این حضور باشکوه آن است که ملت ایران پس از گذشت 30 سال از انقلاب خود، همچنان مدافع این نظام است و نسبت به منویات رهبری خود اهتمام دارد. به خصوص که مقام معظم رهبری نیز از همگان برای حضور در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات دعوت کردند.

وی افزود: این حضور، نوعی پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب و اعلام وفاداری و بیعت مجدد با ایشان است و موجب امیدواری جبهه مقاومت در برابر استکبار و موجب یاس دشمنان ما و مزدوران منطقه ای و داخلی آنها می شود که می بینند به رغم همه توطئه های آنان، این ملت هنوز نسبت به نظام و رهبر خود وفادار هستند.

حجت الاسلام رجبی خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه ملت در این انتخابات بسیار مهم است و کمرنگ شدن این حضور موجب سوء استفاده دشمنان می شود. تا به زعم خود ادعا کنند که مردم ایران امروز دیگر آن شور، عشق وعلاقه دوران انقلاب را نسبت به نظام خود ندارند. مردم هرچه بیشتر در انتخابات شرکت کنند، نشان اقتدار ملت ماست و بدان معناست که این ملت یکپارچه است و پشت سر رهبر خود حرکت می کند.

وی در ادامه سخنان خود حضور پر رنگ مردم در پای صندوق های رای را نشان بصیرت مردم فهیم ایران دانست و افزود: مردم فهیم ما متوجه هستند که دشمن چه چیزی می خواهد و چه عملی موجب ناامیدی دشمن می شود. این حضور از سویی بیانگر اقتدار و قدرت نظام و کشور ما و ازسوی دیگر نشان بصیرت بالای ملت عزیز ماست.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: در رابطه با این که آیا شرکت در انتخابات در فرهنگ دینی ما جایگاهی دارد یا خیر باید یادآور شد که قطعا همین گونه است. اگر به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات باشد؛ رای دادن و شرکت در رای گیری ها موجب تقویت این نظام می شود و این عمل، مقدمه یک امر واجب است که برخی از علما مقدمه ی امر واجب را نیز واجب می دانند. مانند وضو که به دلیل مقدمه بودن برای نماز، واجب است و خود فی نفسه واجب نیست.

وی خاطرنشان کرد: عدم شرکت در انتخابات به معنای بی توجهی به نظام و به این معنا است که فرد نسبت به حفظ نظام که از اوجب واجبات است، اهل مسامحه است. وقتی قران مجید می فرماید: «هرگامی که برمی دارید اگرموجب خشم دشمنان شما شود، عبادت است» بدون شک حضور در پای صندوق های رای نیز چیزی است که دشمن را ناراحت می کند و بنابراین مصداق یک عبادت است. پس حضور در انتخابات، پشتوانه فرهنگی و دینی دارد علاوه بر این که تبعیت از رهبری، به خودی خود و فی نفسه یکی از دستورات دینی است وحضور در پای صندوق های رای در راستای پاسخگویی به ندای رهبر مصداق اجرای یک امر دینی و دارای ثواب اخروی است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین