عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
هر شب نگاهی به نهج‌ ا‌لبلاغه ؛
در این گزارش نامه 31 نهج‌ ا‌لبلاغه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عقیق: در جاده ی زندگی ، خواهی نخواهی عبور خواهی کرد، گاه تنهایی و گاه با همراهی، گاه مسیری که میروی آسان و سهل است و گاه سخت و طاقت فر‌ساست همچون وقتی، هنگام رانندگی در جاده ی پر پیچ و خم اگر تنها باشی و هوا نامطلوب آنچنان برتو سخت خواهد گذشت، حال اگر همان مسیر را با همسفر‌ی خوش سفر و در هوایی مطلوب باشی آنچنان بر تو لذت بخش خواهد بود و در مسیر زندگی نیز چنین است. 
اما گاهی مهم تر از خود زندگی، اطرافیان و همراهان اند.
 اینکه با چه کسانی معاشرت داری بر تمام زندگی تو تأثیر گذار است که شاید تقدیر را هم تا سر حد تغییر پیش ببرد و این موضوع آنچنان مورد تاکید است که حضرت علی(ع) 
در نهج‌ ا‌لبلاغه در این باره می فرماید؛ پیش از آنکه درباره راه بپرسی، درباره رفیق راه بپرس، و پیش از آنکه خانه انتخاب کنی درباره همسایه پرس و جو کن. 
باید دانست وقت و زمان و فرصت در اختیار همه قرار دارد اما هر کس بهتر و درست تر از آن استفاده کند موفق و پیروز این ماجر‌است. 
و این که کسی موفق و کسی ناموفق است تنها در دستان خود او است و تمام آن به کرده ی خود او بستگی دارد.
برای حرکت در مسیر زندگی باید همتی جانانه کرد و دست در دستان آنانی نهاد که همواره همراه و همگام ا‌ند، برای زندگی باید در کنار کسانی بود که نفسشا‌ن عطر آسایش و آرامش و اعتماد است؛ که پایان زندگی همیشه شیرین است اگر بخواهیم. 


منبع: باشگاه خبرنگاران
211008

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین