عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
آیت الله ری شهری تبیین کرد:
محصلین علوم دینی که می خواهند معارف اسلامی را در جامعه ترویج کنند، می بایست، قرآن را با بهره گیری از رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام به جامعه منتقل کنند و برای روز موعودی که در قرآن برای تحقق حکومت جهانی اسلام وعده داده شده است، زمینه سازی نمایند.
عقیق: آیت الله محمدی ری شهری در دیدار جمعی از فضلای حوزه علمیه اصفهان که در موسسه دارالحدیث  برگزار شد تصریح کرد: متاسفانه مسلمانان صدر اسلام امانت داران خوبی نبودند و از این دو امانت بخوبی نگهداری نکردند، زیرا در صدر اسلام، سیاست خواص و سستی عوام و توده مردم، سبب شد که پس از پیامبر(ص)، اهل بیت علیهم السلام، کنار گذاشته شوند و در واقع قرآن کنار گذاشته شد  و در سایه صورت قرآن، باطن قرآن را از جامعه اسلامی جدا کردند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: اکنون پس از هزار و چهار صد سال خون و شهادت و مجاهدت، به برکت قیام مردم ایران به رهبری یکی از سلاله های پاک رسول خدا(ص)، انقلاب اسلامی پیروز گردید و در چارچوب دیدگاه های اهل بیت علیهم السلام، زمینه ای فراهم شد تا سرنوشت قرآن و اهل بیت علیهم السلام، با هم گره بخورد و به اذن خدای متعال برای حکومت جهانی به رهبری مهدی آل محمد(عج)  که قرآن نوید آن را داده است، زمینه سازی شود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: این زمینه سازی قطعا زمینه ساز فرهنگی است که از طریق آشنائی مردم با معارف اهل بیت علیهم السلام تحقق خواهد یافت و امام رضا علیه السلام ، برای کسی که امر اهل بیت علیهم السلام را زنده کند دعا نموده و فرموده اند که احیای این « امر » با یاد گیری و تعلیم علوم اهل بیت علیهم السلام صورت خواهد گرفت. زیرا اگر جامعه بشر با منطق زیبای خاندان رسالت آشنا شوند به آنها گرایش پیدا می کنند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: کلام اهل بیت علیهم السلام در واقع تبیین و تفسیر کلام خداست و حضرت علی علیه السلام نیز در روایتی می فرماید درباره قرآن از من بپرسید، زیرا در قرآن علم اولین و آخرین آمده است و برای هیچ گوینده ای جای سخن  تازه ای باقی نگذاشته که در قرآن نیامده باشد اما راه دست یافتن  به حقایق قرآن مراجعه به راسخون در علم یعنی رسول الله و اهل بیت علیهم السلام است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: محصلین علوم دینی که می خواهند معارف اسلامی را در جامعه ترویج کنند،  می بایست، قرآن را با بهره گیری از رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام به جامعه منتقل کنند و برای روز موعودی که در قرآن برای تحقق حکومت جهانی اسلام وعده داده شده است، زمینه سازی نمایند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: دارالحدیث نیز این افتخار را دارد، که یکی از خدمتگزاران در زمینه ترویج و پژوهش در زمینه علوم قرآن و حدیث است و اکنون در آستانه فرا رسیدن سالروز بیست سالگی تاسیس آن بسر می بریم.

آیت الله محمدی ری شهری تاکید کرد: کار برای قرآن و اهل بیت علیهم السلام دارای برکت است و باید تلاش کنیم تا هرچه بیشتر با قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام، انس پیدا کنیم و دیگران را نیز از این انوار بهره مند کنیم تا زمینه سازان خوبی برای تحقق وعده الهی و تشکیل حکومت جهانی اسلام به رهبری مهدی آل محمد (ص) باشیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین