عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شیراز در ۳ طبقه و ۴۲ حجره توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاسیس و در ابتدای سال ۱۳۹۴ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

عقیق:حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی، در گفتگویی در شیراز با اشاره به این که مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شیراز ابتدای سال 1394 توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاسیس شده است، گفت: ساختمان این مدرسه در 3 طبقه و 42 حجره بنا شده که تعداد 15 حجره مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی نیز در سال تحصیل جدید به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر مدرسه خاتم الانبیا(ص) شیراز ادامه داد: در اولین سال تحصیلی این مدرسه، تعداد 30 نفر از طلاب در پایه اول در حال تحصیل بوده و تعداد 7 نفر از اساتید که 4 نفر آنان دارای حکم می باشند، عهده دار تدریس دروس می باشند. همچنین علاوه بر دروس رسمی حوزه، درس تفسیر قرآن، حفظ موضوعی قرآن و مکالمه عربی نیز ارائه می شود.

وی افزود: کارگاه های مهارتی پیرامون مدیریت زمان، آشنایی با مباحث پژوهشی، ادبیات و لغت شناسی و ... به صورت هفتگی و مطالعه عمومی و مباحثه علمی نیز هر شب برگزار می شود.

حجت الاسلام ملیحی با بیان اینکه توجه به ورزش از اهمیت خاصی در نشاط و شادابی طلاب برخوردار است، افزود: در این راستا سالن ورزشی ویژه طلاب مدرسه علمیه خاتم النبیا(ص)در رشته‌ تنیس روی میز و همچنین فضای مناسبی برای رشته والیبال راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بی شک برگزاری جلسات هفتگی هیئت، یکی از قوی ترین مراکز دینی و معرفتی شیعه بوده و نقش آن در بالا رفتن معنویت طلاب قطعا بی بدیل است. به همین جهت برگزاری جلسه هفتگی در روزهای پنجشنبه از ساعت 7 صبح به مدت یکساعت با حضور اختیاری طلاب، در نمازخانه مدرسه خاتم الانبیا(ص) برگزار می شود، در حاشیه برگزاری این جلسات نیز کلاس تمرین منبر و خطابه توسط اساتید مجرب برگزار می شود.

مدیر مدرسه خاتم الانبیا(ص) شیراز در ادامه به اقدامات فرهنگی این مدرسه اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های مذهبی، شرکت در مناسبت های ملی، دیدار با خانواده های معظم شهداء، تجلیل از ایثارگران ایام دفاع مقدس، برگزاری نشست های بصیرتی و ... از مهمترین اقدامات مدرسه به شمار می رود.

حجت الاسلام ملیحی خاطرنشان کرد: کتابخانه سالن مطالعه و این مدرسه با 40 هزار عنوان در موضوعات علوم مختلف حوزوی، قرآنی، احادیث، مجموعه آثار و ... در این مدرسه برقرار است. بخش فضای رسانه و مجازی (کافی نت) نیز با در اختیار گذاشتن تعداد 8 رایانه و نصب 25 نرم افزار علوم اسلامی، در حال فعالیت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تامین مکان دفتر مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه فارس و دفتر نمایندگی موسسه تخصصی خطابه امیر بیان در استان، توسط مدرسه خاتم الانبیاء(ص) انجام شده است.

حجت الاسلام ملیحی به برنامه های آینده مدرسه خاتم الانبیاء(ص) اشاره کرد و گفت: توسعه بخش های مختلف مدرسه به صورت تخصصی، جذب طلاب جدید برای سال تحصیلی آینده، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی در ایام تعطیلات، برقرار کردن جلسات مذهبی در منازل شهداء، بازدید از آسایشگاه جانبازان و ... از فعالیت های در حال برنامه ریزی این مدرسه می باشد.

وی در پایان، ارتباط صمیمانه مسئولین مدرسه با طلاب، حاکم بودن نظم و انضباط در مدرسه و ... را از رموز موفقیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شیراز بر شمرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین