عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا گفت: معادباوري از انجام وظايف الهي فرد آغاز مي شود كه همان ترك محرمات و انجام واجبات است.
عقیق:حجت الاسلام حسين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع زائران ايراني حرم حسيني با تأكيد بر ضرورت توجه به معادباوري اظهار داشت: اعتقاد به معاد، از اصول سه گانه دين مقدس اسلام و از ضروري ترين مسائل اين دينِ پاك است. صدها آيه از آيات قرآن كريم و هزاران روايت از پيامبر اكرم(ص) و ائمه معصوم(ع) بر وجود معاد و برانگيختن همه انسان ها پس از مرگ در يك روز معين اشاره و تأكيد مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: توجه مسأله معاد از ضرورت هاي دين اسلام و پذيرش آن بر هر مسلماني واجب است و در آموزه هاي وحياني چنان اهميتي دارد كه در آيات قرآن، كلمه ايمان به خدا بارها همراه با ايمان به قيامت آمده است. هم نشيني اين دو كلمه، دربردارنده اين پيام براي مسلمانان است كه بايد به آخرت نيز همانند توحيد، ايمان و اعتقاد داشت. به عبارت ديگر همچنان كه خداباوري از نشانه هاي ايمان است، معادباوري نيز نشانه ايمان است.

حجت الاسلام بهجتي ادامه داد: اگر انسان خود را به درستي بشناسد و حقيقت هستي، آفرينش و زندگي خود را به خوبي دريابد، راه حقيقي زندگي الهي در دنيا را خواهد يافت، به عبارت ديگر اگر انسان دريابد حقيقت او حقيقتي غيرمادي است و زندگي اش به زندگي دنيوي منحصر نيست، حب بقا و ميل به جاودانگي، او را متوجه زندگي ابدي خواهد كرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تصريح كرد: كسي كه به زندگي اخروي و حساب رسي اعمال و ثواب و عقاب ايمان دارد، احساس مسؤوليت در او زنده مي شود و به رستگاري و وظيفه شناسي رو مي آورد. چنين انساني مي داند هر كاري انجام دهد، بايد در جهان آخرت پاسخ گوي آن باشد. ازاين رو، هرگز گرد گناه نمي گردد و فكر گناه و نافرماني حق تعالي را از خود دور مي كند.

وي با تأكيد بر اين‌كه معادباوري از انجام وظايف الهي فرد آغاز مي شود كه همان ترك محرمات و انجام واجبات است، افزود: تهذيب نفس، به تهذيب خانواده و تهذيب خانواده، به تهذيب جامعه مي انجامد. جامعه اي كه افراد آن از گناه، پليدي، ريا و ديگر ويژگي هاي ناپسند دوري مي كنند، جامعه اي مهذب است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین