عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی نذر فرهنگی در جامعه گفت: رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی باید برای جهت دهی نذورات مردمی به سمت نذر فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.
عقیقرضا معممی‌مقدم در اولین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، به بیان چرایی تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی پرداخت و گفت: ممانعت از ورود و نفوذ آسیب به محتوای عزاداری‌های حسینی یکی از مهمترین دلایل تشکیل این ستاد بوده است.
معممی مقدم افزود: این ستاد به دنبال این است تا مناسبت‌های مذهبی تاییدات دینی داشته باشد و به هیچ عنوان مناسبت سازی‌ها را قبول ندارد.
مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با بیان اینکه ملاک در صحت و عدم صحت و رد یا قبول اشکال عزاداری نظر مراجع تقلید است، گفت: امروز جنس آسیب زدن به مجالس مذهبی از جنس خود این مجالس است و این مسئله لزوم هوشیاری برای جلوگیری از ضربه دشمنان به محتوای عزاداری‌ها را می‌طلبد.
وی با تاکید بر اینکه حق نداریم برای عاشورا رقیب سازی کنیم، گفت قرار نیست برای ۱۴ معصوم مناسبت سازی کنیم و مطرح کردن مباحثی مثل دهه محسنیه و صادقیه و... بدعت است.
وی در ادامه با بیان اینکه مقوله‌های فرهنگی خصوصا در حوزه مذهب از جراحی‌های پیشرفته پیچیده‌تر هستند، گفت: یک فرد عادی هرگز به خودش جرات جراحی کردن را نخواهد داد، در حالیکه از مظلومیت حوزه فرهنگ و دین همین بس که همه خود را در این حوزه صاحبنظر می‌دانند.
معممی مقدم در ادامه برگزاری مجالس عزاداری را در صورتی دارای کارکرد و موفقیت آمیز دانست که منجر به نهادینه سازی فرهنگ و سبک زندگی صحیح شوند و گفت: در غیر اینصورت به هدف نرسیده ایم.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه از مجالس مذهبی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی با ظرفیت بی بدیل یاد کرد و با بیان اینکه مجالس مذهبی بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، گفت: امروز دنیا تشنه اسلام با قرائت تشیع است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم نهادینه سازی نذر فرهنگی در جامعه گفت: رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی باید برای جهت دهی نذورات مردمی به سمت نذر فرهنگی برنامه ریزی کنند.
وی با بیان اینکه امروز مجالس و مساجد کشور از کمبود کتب قرآن و ادعیه رنج می برند، گفت: باید در کشور نهضت نذر فرهنگی راه بیافتد.
حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این همایش، ایام فاطمیه و بزرگداشت آن در استان کرمانشاه را همواره با شکوه دانست و گفت: خوشبختانه با همراهی ائمه جماعات کمترین آسیب در عزاداری های ایام فاطمیه را داشتیم.
قبادی با اشاره به در پیش بودن انتخابات خواستار برنامه ریزی ائمه جماعات و مسئولان هیئات مذهبی برای ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات شد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین