عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
دبیر انجمن شعر طلاب:
شاعر حوزوی گفت: پیشینه هنر در انتقال مطالب معارف الهی از صدر اسلام بوده که مورد تشویق بزرگان دین قرار گرفته، ولی امروزه هنر اسلامی مورد غفلت واقع شده و نیازمند توجه جدی در تمامی عرصه های اسلامی و انقلابی می باشد
عقیق:حجت الاسلام سید بشیر حسینی با اشاره به اهمیت  استفاده از  هنر و شعر برای انتقال مفاهیم دینی به جامعه اظهارداشت: در زمینه هنر اسلامی باید به صورت پویا و کاملا آماده نسبت به مفاهیم اسلامی وارد شد؛ چرا که مخاطبان این عرصه، فهیم و متنوع می باشد.

وی در ادامه افزود: پیشینه هنر در انتقال مطالب معارف الهی از صدر اسلام بوده که مورد تشویق بزرگان دین قرار گرفته، ولی امروزه هنر اسلامی مورد غفلت واقع شده و نیازمند توجه جدی در تمامی عرصه های اسلامی و انقلابی می باشد؛ لذا نباید فراموش کنیم این مقوله، تاثیر بسزایی در رشد و اعتلای جامعه و افکار بشری دارد.
وی افزود: طلاب باید در عرصه هنر به خصوص در زمینه شعر به صورت جدی و منسجم وارد شوند، همان طور که بعد از دیدارهای رهبری با شعرای کشور این نیاز بیش از بیش مورد توجه قرار می گیرد تا در زمینه شعر اسلامی اخلاقی کار زیادی شود.
دبیر انجمن شعر طلاب کشور اظهار داشت: در منبرها علما می توانند از شعر استفاده کنند همچون حضرت علی (علیه السلام) که گاهی میان خطبه های خودشان در انتقال مفاهیم از شعر استفاده کرده اند و باید فهمید که شعر تاثیر زیادی در تبلیغ و تبیین دین بسیار کارساز بوده و اگر خطیبی بخواهد سخنانش گیرا باشد، باید در این زمینه گام بردارد تا بتواند مطالب خود را به شیوه ای که مردم می فهمند، انتقال دهد.
وی ابراز داشت: باید در این زمینه حوزه علمیه فعالیت داشته باشد.

این شاعر حوزوی ادامه داد: در این خصوص نیازمند زمینه سازی برای حضور طلاب هستیم، چرا که شعر حوزه باید برای افراد جامعه به خصوص شاعران، الگو باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شعر حوزه از مقوله آیینی جدا  نیست، به این صورت که مفاهیم اسلامی را در قالب شعر به جامعه ارائه می دهد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین