عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به وجود برخی از تخریب‌های انتخاباتی در فضای مجازی بر لزوم پرهیز از این اقدامات تأکید کرد و گفت: تخریب دیگران حرام است.
عقیق: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی انقلاب را نعمتی الهی برشمرد و با تأکید بر حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه عنوان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه اجتماعی، شرعی و سیاسی است.

وی با تأکید بر اینکه باید با قدرت و قوت در انتخابات حضور پیدا کرد، ادامه داد: همانطور که ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند باید در انتخابات نیز بار دیگر حضور خود را نشان دهند زیرا این امر باعث می‌شود پشت دشمنان بلرزد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه برخی دلخوری‌ها از نهادهای مختلف نباید باعث قهر در انتخابات شود، بیان کرد: نباید در انتخابات که با سرنوشت کشور گره خورده است گرو کشی کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تخریب دیگران حرام است به برخی از تخریب‌ها در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: تخریب‌‌ همان انتخابات آمریکایی است که باید از آن پرهیز شود.

تفاوت دموکراسی غربی و دموکراسی اسلامی

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه تفاوت دموکراسی غربی و دموکراسی اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در دموکراسی غربی عده‌ای افراد را با پول می‌خرند و شرکت‌های سرمایه‌گذار به نمایندگان برای تبلیغات پول پرداخت می‌کند و با زد و بند اقدامات خود را پیش می‌برند و در اینگونه انتخابات هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

وی در ادامه به معیارهای دموکراسی اسلامی اشاره و انتخاب افراد شایسته، عدم دروغ‌پردازی، پرهیز از تخریب دیگران، عدم ایجاد یاس و ناامیدی در مردم و عدم ارائه وعده‌های نادرست و غیر ممکن را از جمله خط قرمزهای نظام اسلامی عنوان کرد.

وی ضمن توصیه به پرهیز از جناح بندی در انتخابات بر این مطلب تأکید کرد که مردم باید افراد شایسته را انتخاب کنند و در انتخاب خود وجدان و اخلاق را ملاک قرار دهند.

این مرجع تقلید به موضوع تبلیغات در انتخابات اشاره و با بیان اینکه باید به جای واژه تبلیغ در انتخابات از معرفی نامزد‌ها استفاده شود ادامه داد: کاندیدا‌ها باید به معرفی خود و اهداف و برنامه‌هایشان اقدام کنند و از ایجاد ناامیدی و یا غلو در تبلیغات پرهیز اساسی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات نیز وجود دارد ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان ما توانستیم در برهه‌های مختلف همچون تحریم‌ها مشکلات را پشت سر بگذرایم که این بزرگ‌ترین دست آورد نظام اسلامی است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین