عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
مدیر شبکه تلویزیونی ولایت با اشاره به اینکه مداحان پیشانی رسانه کربلا هستند، گفت: بیان ذوقی عاشورا بدون سند خیانت به اهل بیت است نه خدمت؛ کسی که چنین کاری را انجام می‌دهد جاعل اسلام و عامل دشمن است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی، در نشست فصلی مداحان بسیجی که از سوی بسیج مداحان در محل تالار همایش‌های آستان شاه سید علی در قم برگزار شد، به بررسی جایگاه و شخصیت جهانی امام حسین(ع) در میان ادیان و مذاهب پرداخت و گفت: امام حسین(ع) شخصیتی جهانی در میان ادیان و مذاهب است.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به اینکه تاریخ عاشورا تمدن‌های دنیا را تحت شعاع گستره وسیع معارف خود قرار داده است، اظهار کرد: مداحان و شاعران شعر حسینی برای ادای حق حقیقی این معارف باید مخاطبان خود را با تاریخ مستند عاشورا آشنا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی به بررسی روایات مطرح در منابع اهل سنت پرداخت و افزود: تفتازانی که یکی علمای مشهور اهل سنت است در کتاب «شرح عقاید النفسیه» چنین می‌نویسد: «حق این است که یزید به قتل حسین رضایت داد و او را چنین بشارت دادند و به اهل بیت رسول اهانت کرد پس لعنت خدا بر وی و بر یاران و همراهان اوست».

وی ادامه داد: مداحان اهل بیت(ع) باید در نظر داشته باشند که بیان معارف اهل بیت(ع) کفایت می‌کند و می‌تواند هادی مناسبی در ایدئولوژی فرهنگی جهان امروز باشد.

مدیر شبکه ولایت با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام خود شاخصی جهان شمول را به همه ملل دنیا معرفی کرد، تصریح کرد: نباید با بیان ذوقی مدح و شعر بدون پشتوانه دینی و تاریخی و سند به این قیام جهانی خیانت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی به اهمیت روشنگری مجلس عزاداری اهل بیت(ع) در مسائل اجتماعی پرداخت و گفت: بیان یک حدیث با سند در این مجالس می‌تواند گره‌هایی از معضلات اجتماعی امروز را حل کند که شاید نتوان با سنگین‌ترین سرمایه‌گذاری ممکن آن را حل و فصل کرد.

وی با اشاره به اینکه مکتب حسینی مکتبی است که تمامی انسان‌های آزادی خواه از هر رنگ و نژادی آنر ا قبول داشته و به امام حسین(ع) عشق می ورزند، تصریح کرد: دلیل این اقبال به امام حسین(ع) حس آزادی طلبی و ظلم ستیزی ایشان است به گونه‌ای که هر انسانی که دارای وجدان بیدار باشد، زمانی که سرگذشت امام حسین(ع) را می‌شنود برای ایشان اشک ریخته و این اشک ریختن برای هدف امام حسین(ع) و حس انسانیتی است که در زندگی انسانها نهفته است.

مدیر شبکه ولایت با تأکید براین که مداحان در مراسم عزاداری نقش یک مبلغ دین را داشته و به عبارت دیگر جلودار و پیشانی مراسم عزاداری هستند و اگر سخنان آن‌ها مستند نباشد مورد سوء استفاده دشمنان اهل بیت(ع) قرار گرفته و آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از این اشتباهات فرهنگ اهل بیت(ع) و تشییع را فرهنگی خرافه گرا جلوه دهند، یادآور شد: مداحی که بدون سند و مدرک سخن گفته و در مدح اهل بیت(ع) غلو کرده و سخنان بدون سند و منبع معتبر بر زبان آورد به اهل بیت(ع) خدمت نکرده بلکه خائن به اهل بیت(ع) است.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین