عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کتابشناسی
کتاب «صبح عاشقان» شرح دعای صباح امیرالمؤمنین (ع)، که از سوی انتشارات فکر بکر در ۴۹۶ صفحه به چاپ رسیده به علاقه مندان راز و نیاز به حضرت دوست معرفی می گردد.
عقیق:کتاب شرح دعای صباح امیرالمؤمنین (ع)، تألیف حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی به مباحثی چون: «دعا در قرآن»، «اسوه بودن پیامبر (ص) در تاریکی ها»، «بلندترین ریسمان شرف»، «ابرار برگزیده»، «کلیدهای رحمت و رستگاری»، «خلعت های هدایت و صلاح»، «ادب و اخلاق»، «نعمت های ابتدایی الهی ، «جنگ بزرگ با شیطان»، «دارالوصال»، «نهایی ترین مطلوب»، «صبح ملکوتی»، «رزق ها هم رزق خواران وی اند»، نیازمان را فقط از خدا بخواهیم»، «اعتراف و اقرار»، «شب عاشقان» و... می پردازد.

نویسندۀ کتاب، جایگاه دعا و نیایش در متون و فرهنگ اسلامی را مورد بررسی قرار داده است. واژۀ دعا و مشتقات آن در قرآن تقریباً در 13 معنا به کار رفته است که از جملۀ آن ها، خواندن، دعاکردن، خواستن از خداوند، ندا دادن، صدا زدن، دعوت کردن به چیزی یا به سوی کسی، استغاثه و یاری خواستن، عبادت کردن و... می باشد و در روایات نیز از آن به مغز عبادت، اسلحۀ مؤمن و دوای هر درد تعبیر شده است.

وی با الهام از دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص دعا و انواع آن می نویسد: امام راحل (ره) دعا را فرا خواندن محبوب و عملی عاشقانه توصیف می کنند، زیرا عاشق به دنبال بهانه است تا محبوب خود را بخواند و با او لب به سخن گشوده و در برابر او اظهار تضرع و خشوع کند؛ به خصوص اگر محبوب، خود چنین خواسته باشد؛ بدیهی است این گونه عبادت به مراتب معرفت و درجۀ سلوک سالکان مرتبط می شود.

عموم مردم خدا را می خوانند و این فراخوانی از روی شتاب زدگی است و از بیم آن که مبادا به اهداف خود نرسند، در دعا شتابزده عمل می کنند و چون نگران نرسیدن به مقصد و از دست دادن خواسته های دنیایی خویشتن هستند از طمأنینۀ قلب بی بهره اند.... .

کتاب «صبح عاشقان» در 496 صفحه از سوی انتشارات فکر بکر منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: خراسان جنوبی، بیرجند، خیابان آیت الله غفاری، حدفاصل غفاری 10-12 مراجعه نمایند و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی: www.fekrebekr.ir  کتاب را خریداری نمایند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین