عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
تفسیر ۱۰ جلدی نور که از تالیفات حجت الاسلام و المسلمین قرائتی می باشد با عنوان نرم افزار تفسیر نور به صورت دیجیتالی عرضه و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
عقیق:مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز نور اظهارداشت: نرم افزار تفسیر نور، مشتمل بر یک برنامه اصلی با عنوان «تفسیر نور» و یک لوح فشرده دیگر با نام «تفسیر گویای قرآن کریم» می باشد که محتوای آن ارائه تفسیر کامل  قرآن کریم به‌صورت صوتی، توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، با امکان استفاده در رایانه و دستگاه پخش صوت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حامد مقیسه افزود: این نرم افزار در قالب CD و حاوی متن کامل تفسیر ۱۰ جلدی نور به زبان فارسی می باشد که کاربران می‌توانند با مراجعه به این نرم‌افزار، به بیش از۲۲۰۰ کلید‌واژه، ۵۵۰۰۰ نمایه و ۴۰۰۰۰ موضوع استخراج‌شده از مجموعه «تفسیر نمونه» دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه به قابلیت های پژوهشی نرم افزار اشاره کرد و گفت: ارتباط بین کلید‌واژه، نمایه و موضوعات، برای دسترسی آسان به مطلب مورد نظر، امکان جستجوی موضوعی به‌همراه دسترسی به موضوعات از طریق آیه، ارائه تفسیر گویا، مشتمل بر تفسیر ۱۱۴ سوره قرآن کریم به‌صورت صوتی، ارائه متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات، جستجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست کتاب‌های برنامه و هم‌چنین دسترسی آسان کاربران و پژوهشگران به آیات موجود در متون برنامه به همراه مطالب مربوط به آن‌ها از جمله این موارد است.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به بخش‌های مختلف این نرم افزار اظهارداشت: نمایش متن، جستجو، موضوعات، آیات در تفسیر، تفسیر گویا، لغتنامه، یادداشت برداری، چاپ راهنما، امکانات پژوهشی و امکانات جانبی از جمله بخش های متنوع این نرم افزار قرآنی و تفسیری گرانسنگ می باشد.

علاقه مندان می توانند برای دریافت این نرم افزار به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین