عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
حجت الإسلام ابوالقاسمی:
حجت الإسلام ابوالقاسمی گفت: «امام خمینی (ره) در نوروز سال ۶۸، انقلاب اسلامی ایران را نقطۀ آغاز قیام جهانی به دست امام زمان (عج) خواند.»

عقیق:حجت الإسلام و المسلمین محمود ابوالقاسمی با بیان اینکه امام (ره) در پیام نوروزی خود در سال 68 انقلاب اسلامی ایران را نقطه شروع قیام جهانی به دست امام زمان (ع) خواند، اظهار داشت: این فرمایش امام خمینی (ره) در کنار تمام بیانات گهربار دیگرشان همان چیزی است که باید امروزه توسط پژوهشگران و محققین اسلامی بسیار دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، چراکه امام خمینی (ره)  با نگاه نافذ و نورانی که برگرفته از قرآن و عترت (ع) بود، تأسیس این انقلاب را به عنایت حضرت مهدی (عج) می‌دانست و معتقد بود آیندۀ این قیام متصل به قیام حضرت مهدی (ع) است.

این معلم اخلاق افزود: اگر بنابر کلام امام (ره)، انقلاب اسلامی را نقطۀ آغازین برپایی ظهور امام زمان (ع) بدانیم و بپذیریم اسنادی را که از ظهور به عنوان صبح یاد شده (أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ)، پس باید اعتراف کنیم اکنون که 37 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، ما در حال حرکت به سمت ظهور هستیم و وضعیت ما در این زمان، موقعیتی مثل «بین الطلوعین» است؛ یعنی موقعیتی بین شب و روز، پس با پیروزی انقلاب یعنی 37 سال پیش، شب پایان یافت، هر چند روز هنوز آغاز نشده، اما مطمئن هستیم که شب پایان یافته و باید منتظر آمدن صبحی باشیم که نزدیک است و خدا وعده آن را داده.

وی با بیان اینکه برای وقوع هر جریان بزرگی، مقدماتی لازم است، تصریح کرد: وقتی قرارست جریانی عظیم به نام «ظهور» که تمام انبیاء (ع) و اولیای الهی برای آن زحمت کشیدند، برپا شود، لازم است مقدماتی پیش از آن واقع شود تا عالم وآدم را برای آن صحنه آماده کند، حال شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران از جمله این مقدمات است.
این کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: اگر کسی بگوید ظهور امام (ع)، «بغتة» است یعنی یکباره و ناگهانی واقع می‌شود، باید پاسخ داد «بغتة» به این معنا نیست که مردم در حال زندگی خودشان هستند و یک دفعه با مقوله عظیمی چون ظهور مواجه می‌شوند؛ چراکه این اصلاً منطقی نیست، چون مقدمه برای هر چیزی؛ باید ما را با «ذی المقدمه» یعنی آنچه لازم بود برایش مقدمه بیاورند، آشنا کند، پس معنای ناگهانی اتفاق افتادن ظهور بدون مقدمه‌سازی غیر ممکن است، پس معنای «بغتة» می‌تواند این باشد که وقتی همه آماده نجات از وضعیت نابسامان جامعه بشری بدست منجی هستند، یکباره با ظهور برخورد می‌کنند.

انقلاب اسلامی و معرفی دوباره  اهل بیت (ع) به عالم

حجت الإسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: با برپایی انقلاب اسلامی به عنوان یک مقدمه، در گام نخست اسلام به جهانیان معرفی شد و پس از آن؛ زمان معرفی دوباره  اهل بیت (ع) به اهل عالم بود؛ یعنی بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، اکنون شاهد معرفی امام حسین (ع) به عالم و عالمیان هستیم، امام حسینی که حضرت مهدی (ع) خودشان را با ایشان معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش برخی برای تحریف جریان انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضع‌گیری درباره نور انقلاب را می‌توان اینچنین دسته‌بندی کرد، عده‌ای که مثل خفاش در قبال نور موضع می‌گیرند و از نور انقلاب اسلامی هراسان‌اند و ضمن دوری از آن، درصدد مقابله با آن هستند. دستۀ دیگر کسانی که چشمشان را به روی نور انقلاب اسلامی بسته‌اند. این دسته از انسانها منکر و معارض جریان انقلاب نیستند، اما حاضر به بیان حقانیت آن نیز نیستند. گروهی نیز هستند که چشم‌شان باز و انقلاب را با همه عظمت آن مشاهده می‌کنند.

این معلم اخلاق افزود: تلاش برای تحریف انقلاب اسلامی سعی آن عده خفاش صفتی است که نابودی خود را در زیاد شدن نور انقلاب می‌دانند، لذا تمام تلاش خود را برای آن گروهی که چشم‌شان را بر این نور و آثارش بسته‌اند به کار می‌برند.

وی ادامه داد: گرچه تلاش این عده برای مدتی آنان را به خواسته‌شان نزدیک می‌کند، اما نور انقلاب اسلامی طبق فرمایش امام خمینی (ره) مدام رو به افزایش خواهد بود، به صورتی که اگر کسی چشم خود را هم بر آن ببندد، باز نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

شگرد دشمن، سطحی کردن ارزشها و مفاهیم انقلاب است

این پژوهشگر حوزۀ قرآن با اشاره به اینکه یکی از افعال دشمن برای ایجاد انحراف در جریان انقلاب اسلامی، سطحی کردن مفاهیم، ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروزه برخی به ماجرای انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیدۀ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... نگاه می‌کنند و این یعنی بی‌توجهی به ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ چراکه نگاه امام خمینی (ره) نگاهی معرفتی و آینده‌پژوهانه بود؛ یعنی امام خاستگاه و سرانجام این انقلاب را مقوله‌ای الهی می‌دانست و این امر در تمام بیانات ایشان به وضوح به چشم می‌آید.

وی افزود: عده‌ای با ارائه تعریفی نادرست از انقلاب، درصدد تضعیف بنیه‌های اعتقادی انقلابیون و رواج نگاهی دنیایی نسبت به جریان انقلاب اسلامی‌اند که تا حدودی در این امر موفق بودند.

شیخ زکزاکی، شیخ نمر و حسن نصرالله، انسان‌هایی با بصرت‌اند

حجت الاسلام ابوالقاسمی اظهار داشت: برخی انسان‌های آزاده چه در داخل و چه در خارج کشور ایران، انسانهایی بیدار و با بصیرت‌اند که سال‌ها با این نور آشنا بودند و در پرتو آن زندگی کردند، همچنین همه سعی و تلاش خود را برای انتشار نور در عالم بکار گرفته و حاضرند جان خود را هم در این مسیر فدا کنند که از جملۀ آنها می‌توان از شیخ ابراهیم نمر، شیخ زکزاکی و یا سید حسن نصرالله نام برد.

دشمنان در صدد خاموش کردن نور انقلاب هستند

وی با اشاره به آیۀ8 سورۀ صف ﴿یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ﴾ ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی را یکی از مصادیق نور خدا بدانیم، باید اعتراف کنیم دشمنان با ایجاد انحراف در اذهان، سعی دارند نور انقلاب اسلامی را خاموش کنند، اما این جریان عظیم با مدیریت الهی، به سمتی در حال حرکت است که عده‌ای از خواب غفلت بیدار و با جریان انقلاب اسلامی همراه شوند.

این پژوهشگر حوزۀ قرآن با بیان این مطلب که ما نباید منفعل باشیم بلکه باید فعال باشیم، گفت: «انسان منفعل سعی می‌کند نسبت به رفتارهای دیگران واکنش نشان دهد و این یعنی مدام نگران فعل دیگران بودن، اما وقتی فعال عمل کنیم، رفتار و فعل دیگران برای‌مان اهمیت ندارد و به همراهی خودمان با این جریان عظیم الهی فکر می‌کنیم تا خودمان را به آن برسانیم.»

فعالیتی موثر برای صدور فرهنگ انقلاب اسلامی انجام نشده

وی با بیان این مطلب که اقدامات و تلاش‌های لازم برای صدور فرهنگ و پیام انقلاب اسلامی با گذشت سی سال از دوران انقلاب هنوز صورت نگرفته، تصریح کرد: از جمله دلایلی که منجر شد منویات امام خمینی (ره) توسط مسئولین کشوری محقق نشود، بی‌توجهی، بی‌اعتقادی و کوتاهی در انجام وظیفه است، این در حالی است که مقام معظم رهبری در اهمیت پرداختن به این امر فرمودند: «صدور انقلاب، به معنای صادر کردن ارزش‌های انقلابی و افشاگری دربارۀ مستبدها و ظالم‌های عالم، وظیفه و تکلیف الهی ماست، اگر این کار را نکنیم، کوتاهی کرده‌ایم».

جریان انقلاب اسلامی، صحنه برای رشد انسان‌ها

این معلم اخلاق خاطرنشان کرد: با وجود تمام کوتاهی‌های صورت گرفته، خدا هیچگاه منتظر نمی‌ماند و برنامۀ خودش را پیش می‌برد، همانطوری که در این سی و چند ساله جریان انقلاب را جلو برده است، اما اگر وظیفۀ خودمان را بشناسیم و در قبال آن رفتاری مناسب داشته باشیم، این خودمان هستیم که بهره خواهیم برد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی صحنه‌ای برای رشد انسان‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: اینکه خدا برنامه‌اش را ـ چه ما کوتاهی کنیم و چه نکنیم ـ پیش می‌برد، به این معنا نیست که کوتاهی کنیم یا عبرت نگیریم، بلکه همراهی هرچه بیشتر با برنامۀ خدا، سرعت رشد و رسیدن به تعالی را بیشتر خواهد کرد.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین