عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نقش هیئات مذهبی و شور حسینی(ع) در بین رزمندگان اسلام تا بدانجا بود که حتی شهدای اقلیت های مذهبی و دینی هشت سال دفاع مقدس نیز در زمان عملیات به ائمه اطهار(ع) توسل می جستند و این نشان دهنده تاثیر ویژه اهل بیت(ع) بر دل ها و جانان عاشقان است.
عقیق:حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در محفل بزرگداشت شهدای مداح شهرستان شاهرود به میزبانی مسجد قرآن این شهر، ضمن بیان اینکه هیئات مذهبی و مداحان اشاعه دهنده فرهنگ دینی و انقلابی در سراسر کشور هستند، ابراز داشت: نقش بی بدیل مداحان در جریان انقلاب اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست چرا که این قشر در تهییج و بسیج افکار عمومی برضد دسیسه های دشمنان و طاغوتیان زمانه، به خوبی نقش آفرینی کردند.

وی افزود: نمونه نقش آفرینی ویژه مداحان و هیئات مذهبی در جریان انقلاب اسلامی را می توان در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ مشاهده کرد که در آن روز به تعبیر امام راحل(ره) طومار طاغوتیان پیچیده شد چرا که مراسم آن روز به رفراندومی عمومی برای مشروعیت حکومت شاه بدل گشت.

نقش مداحان در دفاع مقدس بی بدیل بود

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شهیدی در طول جنگ تحملیلی وجود ندارد که هیئتی و یا اهل مدح و وعظ نباشد، گفت: نقش هیئات مذهبی و شور حسینی(ع) در بین رزمندگان اسلام تا بدانجا بود که حتی شهدای اقلیت های مذهبی و دینی هشت سال دفاع مقدس نیز در زمان عملیات به ائمه اطهار(ع) توسل می جستند و این نشان دهنده تاثیر ویژه اهل بیت(ع) بر دل ها و جانان عاشقان است.

روحانی نژاد با اشاره به نقش بی بدیل مداحان در اشاعه فرهنگ دینی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توضیح داد: رسالت مداحان و هیئات مذهبی تنها به دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و صرفا عضوگیری برای جبهه های حق علیه باطل محدود نشد بلکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اتمام جنگ تحمیلی نیز مداحان، هیئات مذهبی، فعالان دینی، روحانیان و قشر دارای مخاطب خوشبختانه در عرصه اشاعه فرهنگ دینی و تبیین آرمان های انقلاب برای نسل های جوان جامعه نیز فعال هستند که این نشان از هدف خدایی و والای این قشر می دهد.

وی افزود: مداحان در برهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کوشیدند تا راه شهدا و انقلاب را حفظ و از حریم اهل بیت(ع) دفاع کنند و در این راه حتی از جان خود نیز گذشتند تا ما امروز در این مکان برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مداح گرد هم آئیم و دعا کنیم تا در اجرای رسالتمان نسبت به آن ها و همه شهدای انقلاب اسلامی موفق و سربلند عمل کنیم.

حقانیت ایران بر دنیا اثبات شده است

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ملت انقلابی و رزمنده ایران اسلامی از هیچ دشمنی ترسی به دل راه نمی دهند، گفت: در طول تاریخ ۳۷ ساله انقلاب اسلامی حوادث تلخ و دشواری نیز برای کشور رخ داده است که بسیاری از آن ها اراده ملت شریف ایران اسلامی را قوی تر کرده است و از سوی دیگر این مردم شریف در گذر پیچ و خم انقلاب با اراده تر از گذشته رو در روی دشمنان ایستاده اند و امروز پیروزی استقامت گونه خود را در برابر دنیایی از کفر جشن می گیرند.

روحانی نژاد با بیان اینکه امروز دنیا حقانیت ایران اسلامی را پذیرفته است، ابراز داشت: انقلاب ما در ۳۷ سال گذشته توانسته است با عقلانیت و منطق در برابر دشمنان بایستد و بدون ذره ای نرمش و کرنش از حق خود دفاع کند و در برهه کنونی نیز این حقانیت ایران و ایرانی بود که به ۱۲ سال مبارزه و مقاومت سخت در سطح بین المللی با پذیرش حقانیت ایران، خاتمه داد و این مهم قطعا جشنی بزرگ برای مردم متدین و خداجوی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: روزی که دشمن به دنبال گرفتن حق داشتن انرژی هسته ای از ما بود حتی برای ایران اسلامی وجود یک سانتریفیوژ را نیز قائل نبود اما امروز با پیروزی مذاکرات زیر سایه نظارت های داهیانه مقام معظم رهبری خوشبختانه هزاران سانتریفیوژ در کشور می چرخند و کار خود را می کنند چرا که رهنمود های معظم له در جریان مذاکرات در کنار اراده و حقانیت ایران اسلامی قرار گرفت.

فرهنگ بزرگترین حوزه نفوذ دشمن است

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نفوذ، گفت: معظم له از مقوله فرهنگ به عنوان یکی از راه های نفوذ بیگانگان یاد کرده اند لذا باید بسیار هوشیار بود چرا که امروز بزرگترین حوزه نفوذ دشمن فرهنگ است و در این راه از ابزاری مانند رسانه ها، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و …استفاده می کند که در این راه نقش روحانیان، مداحان، هیئات مذهبی و افراد دارای تریبون در راستای اشاعه فرهنگ دینی و مقابله با این نفوذ فرهنگی اهمیت دارد.

وی همچنین با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات هفتم اسفندماه آینده، گفت: نماینده اصلح در لسان مقام معطم رهبری دارای چهار ویژگی است که در وهله نخست می بایست دارای تقوی باشد چرا که فرد بدون تقوی و تقیه الهی نمی تواند بر خانه ملتی مسلمان و بر صندلی نمایندگی آحاد جامعه اسلامی تکیه زند.

روحانی نژاد با اشاره به دومین ویژگی نماینده اصلح در لسان معظم له، توضیح داد: نماینده منتخب مردم می بایست کارآمد باشد که این تاکید مقام معظم رهبری نشان می دهد که تقوی و قرب الهی تنها ملاک تعیین افراد برای تائید نخواهد بود بلکه کارآمدی در جریانات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در هر حوزه از نمایندگی می تواند ملاک انتخاب قرار گیرد لذا باید دانست که اگر نماینده ای کارآمدی خاص خود را نداشته باشد چگونه می خواهد از پس مشکلات بر آید و مردم یک شهرستان را سربلند سازد.

قرائت نام شهدای مداح شهرستان شاهرود، شعرخوانی، ذکر خاطرات ویژه ایام دفاع مقدس، نماهنگ و مداحی از جمله برنامه های جانبی مراسم گرامیداشت مقام شامخ شهدای مداح این شهرستان بود.

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین