عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
كتاب پرسمان محرم از سوي معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم چاپ و روانه بازار شده است.
عقیق:كتاب پرسمان محرم از سوي معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نوشته سيد محمد اكبريان و محمدرضا بهروز در سال 1394 منتشر شده است.
در مقدمه اين كتاب آمده است: بي‌ترديد، قيام امام حسين عليه‌السلام در كربلاي سال 61 هجري قمري، از جهت ابعاد و گستره تاريخي، يكي از تأثيرگذارترين حوادث تاريخي بشر بوده است و به همين نسبت، محرم، عاشورا و امام حسين عليه‌السلام موضوع تحقيق براي آثار بسياري قرار گرفته كه به صورت‌هاي مختلف و با عناوين متنوع به نگارش درآمده‌اند.

اثر حاضر، اگر چه در نوع خود بي‌سابقه نيست و آثار متعددي به صورت پرسش و پاسخ در حوزه محرم و عاشورا به نگارش درآمده، اما همان‌گونه كه حادثه عاشورا يك جريان زنده در حال شكوفايي و تأثيرگذاري مستمر در جامعه اسلامي و جهاني است، مسائل و موضوعات مرتبط با آن نيز در حال افزايش و گسترش است؛ از اين رو، هر روز بر حجم و تنوع سؤال‌هاي مربوط به‌ آن افزوده شده، با تحقيقات جديد در اين باره مواجه هستيم و بايد نسبت به پاسخ‌گويي به اين سؤالات به‌روز بود.

در بخش سخن نخست اين كتاب مي‌خوانيم: شناخت پرسش‌ها و شبهات ديني و پاسخگويي به آن، از بايسته‌هاي عرصه علم و انديشه است و زمينه تعميق و گسترش فرهنگ اسلامي را فراهم مي‌نمايد. بديهي است كه بي‌توجهي به اين حوزه و ارائه پاسخ‌هاي ناكافي يا بدون استناددهي معتبر، به گسترش خرافه‌ها و سطحي‌نگري در عرصه دين و فرهنگ مي‌انجامد.

يكي از حوزه‌هايي كه درخور توجه و اهتمام است، آگاهي از شبهات و سؤالات مطرح‌ درباره محرم و عزاداري امام حسين عليه‌السلام و ارائه پاسخ‌هايي مناسب براي آن است؛ بدان اميد كه ساحت دين را به نيكويي پاس داريم و در عمل، به بازشناسي فرهنگ حسيني در جامعه كمك كنيم تا مراسم عزاداري حسيني به خوبي هدايت و سازمان‌دهي شده، از آسيب‌ها و توطئه‌هاي دشمنان فرهنگ و انديشه اسلامي، حفظ و صيانت گردند.

اين كتاب در پنج بخش تنظيم شده كه شامل عناويني همچون «عقايد»، «تاريخ و سيره»، «قرآن و حديث»، «اخلاق و تربيت» و «فقه و فلسفه احكام» مي‌شود و با بياني منطقي و روان به پرسش‌هاي مهم درباره امام حسين عليه‌السلام و نهضت عاشورا پاسخ گفته است.

كتاب پرسمان محرم نوشته سيد محمد اكبريان و محمدرضا بهروز در سال 1394از سوي معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با شمارگان 4500 نسخه به قيمت 10000 تومان در 276 صفحه منتشر شده است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین