عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
با هدف تبیین آثار منفی اسلام هراسی؛
رهبران مذاهب و ادیان مختلف شهرستان داچس در نیویورک آمریکا در یک گردهمایی که به همت جامعه مسلمانان این شهر برگزار شده بود شرکت کردند.
عقیق:به نقل از poughkeepsiejournal.com، رهبران مذاهب و ادیان مختلف شهرستان داچس در نیویورک آمریکا در یک گردهمایی که به همت جامعه مسلمانان این شهر برگزار شده بود شرکت کردند.

با توجه به افزایش رشد جمعیت مسلمانان در شهرستان داچس در نیویورک، این تجمع به هدف دادن آگاهی به مردم جامعه و صحبت درباره تاثیرات منفی اسلام‌هراسی برگزار شد.

طبق آخرین اطلاعات که توسط انجمن آرشیو‌های اطلاعات مذهبی ارائه شده است، جمعیت مسلمانان شهرستان داچس از 3 هزار و 300 نفر در سال 2000 به 7هزار نفر در سال 2010 افزایش یافته است.

عنوان این نشست «یکی برای همه، همه برای یکی- در اتحاد ایستادگی و در جدایی سقوط است» بود و نزدیک به 200 تن از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شهر در این نشست حضور داشتند.

هجمه تبلیغاتی غرب علیه مسلمانان

دکتر سما ریزوی، برگزارکننده این مراسم گفت: در غرب تبلیغات زیادی علیه مسلمانان در رسانه‌ها دیده می‌شوند و فرزندان مسلمانان دچار بحران‌های هویتی شده‌ و در ترس به سر می‌برند. ما نگران آینده کودکان‌مان هستیم. هیچ کس راضی نیست بپذیرد که بچه‌های بی‌گناه به خاطر مذهب و نژادشان در معرض تبعیض قرار داشته باشند.

ریزوی در ادامه گفت: ما از مردم با مذاهب و عقاید مختلف می‌خواهیم تا همدیگر را مورد حمایت قرار دهند. آموزه‌های دینی هیچ مذهبی در جهان آدم‌کشی را ترویج نمی‌دهد و این وظیفه ماست که پیام‌آور صلح و اتحاد و عشق به یکدیگر باشیم. ما تمامی حملات تروریست‌ها را که به نام اسلام در سرتاسر دنیا انجام می‌شود به شدت محکوم می‌کنیم و می‌گوییم که اسلام درس صلح و مدارا می‌دهد. در نتیجه با ایجاد جامعه‌ای متحد می‌توانیم با کمک همدیگر علیه تروریسم بایستیم.

ریزوی در سخنرانی خود همچنین اسلاید‌هایی از قتل عام 132 دانش‌آموز در پاکستان به دست طالبان در سال 2014 را نشان داد که یکی از بزرگترین‌ کشتارهای کودکان در جهان محسوب می‌شود. او سپس با اشاره به جنایات انجام شده توسط تروریست‌ها در سرزمین‌های اسلامی گفت: جامعه آمریکا باید بداند که تروریست‌ها مسلمانان را بیشتر از غیرمسلمانان هدف ترور و کشتار قرار می‌دهند. تروریست‌هایی که خودشان را مسلمان معرفی می‌کنند در واقع مسلمان واقعی نیستند زیرا به نسخه صلح آمیز از اسلام پایبند نیستند.

رهبران محلی با مذاهب مختلف نیز از این فرصت برای نشان دادن حمایت خود از مسلمانان استفاده کردند. کلر چاپمن، مدیر اجرایی شورای بین دینی در شهرستان داچس گفت: در تمامی ادیان افراد افراط‌گرا وجود دارند. ما نمی‌گوییم که در کنار مسلمانان ایستاده‌ایم، بلکه می‌گوییم همه با هم و درکنار هم ایستاده‌ایم.

دانیل ویکتور، یکی از روحانیون دینی شرکت کننده در این مراسم نیز با تایید سخنان ایشان گفت: شعارها و لفاظی‌های منفی‌گرایانه سبب می‌شود که کودکان از صحبت کردن درباره اعتقادات دینی خود با دوستان‌شان خجالت زده باشند. بدانید ما هر چه بکاریم همان را درو خواهیم کرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین