عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
یکی از بخش های حیاتی حرم حضرت عباس(ع) که فعالیت هایی مهم و ضروری را در خدمت رسانی به حرم مطهر و زائران و نظافت و مرتب سازی حرم و صحن مطهر را بر عهد دارد، بخش نگهداری و نظافت حرم می باشد.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حرم حضرت عباس علیه السلام، یکی از بخش های مهم حرم حضرت عباس(ع) که فعالیت های ارزشمند ضروری را در خدمت رسانی به حرم مطهر و زائران و نظافت و مرتب سازی حرم و صحن مطهر را بر عهد دارد، بخش نگهداری و نظافت حرم حضرت عباس(ع) می باشد.

از دیگر فعالیت های این بخش مفروش کردن صحن مطهر و پیگیری نظافت و تمیزی صحن و حرم مطهر و آماده سازی فضای نماز و مرتب کردن کتابخانه هایی است که محل نگهداری قرآن و مفاتیح برای زائران است که تمام این فعالیت ها و خدمات، سرشار از توفیق و برکت و آرزوی تمام شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) می باشد.

حاج حسن هلال مسئول بخش نگهداری و نظافت حرم قمر بنی هاشم در این رابطه گفت: این بخش در سال 2010 تاسیس شده تا حرم مطهر بخش ویژه ای برای خدمات رسانی و مفروش ساختن حرم و مرتب کردن فرش ها و نظافت دوره ای گنبد مطهر و دو مأذنه داشته باشد و از سوی دیگر خدمات شایسته زائران را به آنها ارائه کند.

وی افزود: خدمات ما در سه شیفت صبح، ظهر و شب ارائه می شود و 24 ساعته ادامه دارد و 150 خادم در بخش نگهداری حرم فعالیت دارند که این بخش نیز از دو شعبه حرم مقدس و صحن مطهر تشکیل شده است.











منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین