عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امروز روحانیت شیعه باید با گام‌های بلند با محوریت مسجد در راستای ترویج مکتب فکری امام خمینی(ره)، ترویج دستاوردهای انقلاب، افشای چهره پلید ستمشاهی و استکبار جهانی به میدان آید.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، در جمع ائمه جماعات استان تهران، با اشاره به سالروز دهه فجر، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راه خود را در سی‌و هفتمین سال پیروزی با رهبری یک مرجع بزرگوار پیش می‌برد. بعد از انقلاب اسلامی ایران، حنای انقلاب‌های بزرگ جهان دیگر رنگی ندارد و ما عصر جدیدی را که به نام امام خمینی(ره) شناخته شده، آغاز کرده‌ایم. انقلاب اسلامی ایران استقلال را در جنبه‌های زیادی متحقق کرده است. از نظر آزادی ما جزو برترین کشورها هستیم.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه از علایم حیاتی انقلاب اسلامی این است که دشمنی‌ها رو به تزاید است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها حتی یک روز از ضربه زدن به انقلاب حتی در دوره پسا برجام کوتاه نیامده‌اند. در این اتفاق دستگیری ملوانان آمریکایی هم دیدیم که نیروهای ما قدرت خودشان را به رخ دشمن کشیدند.

وی عنوان کرد: در هر کجای جهان برویم حلقه‌های انقلاب اسلامی قابل رؤیت است. نمونه آن شیخ زکزاکی در نیجریه است که وقتی به حرکت امام خمینی(ره) پیوست تعداد شیعیان نیجریه کمتر از هزار نفر بود در حالیکه امروز بیش از ٢٠ میلیون پیرو ائمه اطهار (ع) در نیجریه داریم. در عربستان سعودی هم اقلیت منفعل شیعه با رهبری مرحوم شهید نمر در حال انسجام جدید است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما را در جهان با مسجد می‌شناسند، افزود: امروز روحانیت شیعه باید برای گام‌های بلند با محوریت مسجد در جهت ترویج مکتب فکری امام خمینی، ترویج دستاوردهای انقلاب، افشای چهره پلید ستمشاهی و استکبار جهانی به میدان بیاید زیرا عده‌ای به دنبال تطهیر و بزک کردن رژیم شاه و هم چنین استکبار جهانی هستند. مسجد باید به عنوان قرارگاه انقلابی بصیرت و معنویت در محلات عمل کند و در برابر همه هجمه‌ها ایستادگی کند. فضای مسجد هم باید سرشار از برنامه‌های جذاب و غنی برای نمازگزاران باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به دو انتخابات پیش رو در سال جاری، یادآور شد: انتخابات از مصادیق امری است که حیثیت نظام به آن گره خورده است. اینجاست که باید جلوه مردم سالاری دینی نظام ما به رخ جهان کشیده شود. با هر انتخاباتی مبانی ما مستحکم‌تر می‌شود و مانور زیبایی از اقتدار و عزت در کشور به نمایش گذاشته می‌شود. همه ما باید پشت سر مقام معظم رهبری باشیم و در صدر این حرکت هم ائمه جماعات و مسجدی‌ها باید حضور داشته باشند. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری راهبرد حضور حداکثری، انتخاب اصلح، جلوگیری از نفوذ، فرستادن عناصر شجاع و ولایی به مجلس و برگزاری انتخابات سالم و عادلانه راهبردهایی مهمی هستند.

حاج علی اکبری با بیان این نکته که مسجدی‌ها را باید به درک درست تجهیز کنیم، با تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای مساجد، ادامه داد: شورای نگهبان همیشه مورد هجمه دشمن بوده است و دشمن می‌خواهد از این سد گذر کند. لذا حرکت عمومی شورای نگهبان باید مورد حمایت باشد. ما باید شاخص‌ها را تبیین کنیم. درست است که مساجد برای همه است اما مسجد پایگاه انقلاب اسلامی و ولایت است.

وی با بیان اینکه باید در مساجد از حضور سخنرانانی که رعایت حرمت مسجد را نمی‌کنند و اهانت می‌کنند جلوگیری به عمل آید، گفت: در شهرستان‌های استان تهران به علت ویژگی‌های قومیتی حساسیت‌های بیشتری وجود دارد و مساجد باید ظریف‌تر عمل کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به رویکرد سال ٩٤ درباره مسجد و جوانان، گفت: رویکرد جوان گرایی پیش روی ماست و ما باید این شاخص را داشته باشیم که نیمی از جمعیت مسجد را جوانان تشکیل دهند. رویکرد مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال، تقویت تعامل مسجد و بانوان است. سال آینده هم به نام حضرت زهرا(س) متبرک شده چرا که هم با نام ایشان شروع می شود و هم با نام مبارکشان پایان می یابد. تقاضا دارم از رویکرد تقویت مسجد و بانوان استقبال شود و پیشنهادات ارسال شود تا بتوانیم با انجام پژوهش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این موضوع را جلو ببریم.

وی با بیان اینکه تا دی ماه امسال هزار و 1٥٢ مسجد نماز جماعت صبح را در مسجد برگزار می‌کنند که امیدواریم این آمار تا پایان سال به ١٤٠٠ مسجد برسد، گفت: درباره نهضت قرآنی هم ٤٠٠ مسجد کرسی تلاوت برگزار می‌کنند و تفسیر آیات منتخب در ١٥٠٠ مسجد انجام می‌شود. همچنین در اسفندماه همایش تقدیر از فعالان قرآنی را خواهیم داشت.

حاج علی اکبری با اشاره به برقراری شورای فرهنگی در مساجد، نشست‌های ستارگان محراب، دهه تکریم و روز جهانی مسجد، ادامه داد: تا پایان سال نظام جامع فرهنگی مسجد تدوین می‌شود و در سال آینده در ٢٠٠ مسجد مستقر خواهد شد. همچنین مباحث آموزشی را با این شعار که اداره مسجد یک تخصص است و با حرکتی جدید آغاز کرده‌ایم و طرح‌های زیادی را آماده کرده‌ایم. خواهش من این است که این مباحث آموزشی و بسته‌های محتوایی جدی گرفته شود. در حال حاضر برای استقرار نظام مالی در ٢٢٠٠ مسجد اقدام شده که امیدواریم بتوانیم کامل کنیم. همچنین از ائمه جماعات درخواست می کنم که بیمه مسجد جدی تلقی شود چرا که تجربیات تلخی در حوادث ناگوار در مسجد وجود دارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا مرکز بهتر بتواند فعالیت‌های خود را پیش ببرد، گفت: لازم می دانم یاد کنم از بزرگان روحانیت که در صدر آنها امام خمینی(ره) هستند که با کمک یارانشان انقلاب اسلامی رقم خورد. همچنین لازم است یاد کنیم از شهید حجت الاسلام و المسلمین تمام زاده به عنوان مدافع حرم، حجج الاسلام و المسلمین اخوان و مرتضایی دو نفر از مهاجران الی الله در حادثه منا و همچنین آیت‌الله طاهری از معنونین تهران که روز گذشته به رحمت الهی پیوستند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین