عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
صدیقی در همایش ستارگان محراب:
امام جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله تحریری اهل دل، معلم و سازنده‌ نسل جوان بود. ایشان در منبر خود همواره از روایات استفاده می‌کرد تا جوانان نیز از این روایات بهره ببرند و مسیر الهی را بشناسند.

عقیق:پانزدهمین همایش ستارگان محراب؛ بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران ویژه بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمود تحریری از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، شامگاه گذشته (شنبه 10 بهمن) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.

آیت‌الله کاظم صدیقی گفت: خداوند متعال قرآن شریف را آینده حقایق عالم قرار داده است از این رو کسی که عاشق خداوند باشد وقتی به قرآن نگاه کند جلال الهی را در آن می‌بیند.

وی با بیان اینکه قرآن امتیازات زیادی را برای انسان‌ها قرار داده است، عنوان کرد: مهم‌ترین این امتیازها از منظر قرآن کریم، قرب به خداوند است و بالاترین مقام کمال الهی، همین قرب و نزدیکی به خداوند است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در خصوص مقام عینیت در قرآن سخنانی وارد شده است که افراد در این مقام به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول کسانی هستند که فقط برای اینکه بهشت را به دست بیاورند کاری انجام می‌دهند و با خداوند معامله می‌کنند. گروه دوم، کسانی هستند که دارای محدودیت زمان و مکان نیستند. ائمه (ع) نمونه بارز گروه دوم یعنی متقین هستند که به مقام عینیت رسیده‌اند.

وی گفت: انسان‌ها به سه شکل با خداوند متعال ارتباط دارند. یک گروه آن‌هایی هستند که به خاطر بهشت خداوند را اطاعت می‌کنند. گروه دیگر به جهت اینکه عذاب نشوند از دستورات الهی پیروی می‌کنند اما گروه آخر به این دلیل از خداوند پیروی می‌کنند که اهل دل و معرفت هستند.

صدیقی ابراز داشت: انسان‌هایی همچون آیات عظام انصاری و همدانی جزو انسان‌هایی بودند که همواره اهل بکاء بودند. کسانی که دل خدایی داشته باشند، دل را به دست پروردگار می‌سپارند و در ولایت تکوینی ائمه(ع) فرمانبر خدا بودند و همواره دستورات الهی را اجرا می‌کردند. لذا خداوند فیض خود را از مجرای عالمان و شهداء در جهان جاری می‌کند.

وی یادآور شد: انسانی که اهل تقوا باشد خداوند او را در عرش خودش قرار می‌دهد و نوری به او عطا می‌کند که راه را تشخیص دهد؛ علما چراغ راه انسان‌ها هستند و آن‌ها می‌توانند با نوری که دارند انسان‌ها را راهنمایی کنند. افراد اهل دل را نمی‌توان فقط با تسبیح و سجده طولانی شناخت بلکه افراد اهل دل کسانی هستند که اهل خشیت هستند.

این خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مقام آیت‌الله تحریری تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله تحریری این بود که اهل دل، معلم و سازنده‌ نسل جوان بود. ایشان در منبر خود همواره از روایات استفاده می‌کرد تا جوانان نیز از این روایات بهره ببرند و مسیر الهی را بشناسند و جوانان سازنده شوند. علما نه تنها چراغ خود بودند بلکه همواره اطراف خود را پر از نور می‌کردند.

وی اظهار داشت: فردی که اهل عینیت باشد در خداوند ذوب می‌شود و هرگز در اجتماع فقط به فکر خود و خانواده خود نیست، بلکه همواره به فکر اجتماع نیز است. فرد مؤمن کاری می‌کند که همه اهل علم و عمل باشند.

در ادامه این مراسم منصور ارضی به نوحه‌خوانی و ذکر مرثیه اهل بیت علیهم‌السلام پرداخت و در پایان نیز از کتاب زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله شیخ محمود تحریری با عنوان «عاشق دلسوخته» رونمایی شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین