عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
تدابیر امنیتی در نارداران ادامه دارد و نیروهای امنیتی آذربایجان از ورود مردم به نارداران برای زیارت حرم مطهر رحیمه خاتون از خواهران امام رضا(ع) و برگزاری مراسم نماز در مساجد این منطقه جلوگیری می‌کنند.
عقیق:دولت جمهوری آذربایجان همچنان به بازداشت فعالان اسلامی در این کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری اسلام-آذری جمهوری آذربایجان، «حاج انقلاب احدلی» معاون سابق حزب اسلام در شهرستان سالیان بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، هنوز اتهامی که به انقلاب احدلی زده شده است، مشخص نیست، اما انتقاد وی از ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه جمهوری آذربایجان و همچنین محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، باعث ناخرسندی محافل لائیک از او شده است.

حجت الاسلام طالع باقرزاده رئیس جنبش اتحاد مسلمانان که به شیخ نمر آذربایجان معروف است، حاج نوح بالا رحیم اف، حاج ذوالفقار میکاییل زاده، حاج المان آقایوف، حاج وقار اسکندروف، محمدعلی آخوندزاده، حاج الچین قاسم اف، فرهاد میرزا، علی نور، حاج ابوالفضل بنیادوف از جمله فعالان اسلامی و روحانیون سرشناس در جمهوری آذربایجان هستند که طی دو ماه اخیر بازداشت و به اتهامات واهی نظیر در اختیار داشتن مواد مخدر و سلاح متهم شده‌اند.

نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان همچنین با بازداشت و سپس حبس خانگی کربلایی ناطق کریم اف، رئیس شورای ریش سفیدان نارداران و تنها سخنگوی مردم این منطقه، تلاش کردند خفقان خبری درباره ادامه فشارها بر مردم نارداران ادامه یابد.

در همین حال، تدابیر امنیتی در نارداران ادامه دارد و نیروهای امنیتی آذربایجان از ورود مردم به نارداران برای زیارت حرم مطهر رحیمه خاتون از خواهران امام رضا(ع) و برگزاری مراسم نماز در مساجد این منطقه جلوگیری می‌کنند.

این در حالیست که حضور هیات‌های صهیونیستی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان افزایش یافته است. همچنین مراسم يادبود دروغ تاریخی که به هولوکاست معروف است، در باکو با حضور معاون مرکز صهيونيستی سيمونويزنتال آمريکا برگزار شد.

به موازات این تحرکات، «یونس اوغوز» نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان و مدیر خبرگزاری ضدایرانی اولایلار و یکی از بستگان علی حسن اف، دستیار ارشد الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان طی مقاله‌ای در خبرگزاری ترند تحت عنوان «ژئوسیاست آذربایجان» به صراحت نوشت: ایران با لغو تحریم‌هایش تلاش خواهد کرد به یک نیروی اصلی در منطقه تبدیل شود، اما جمهوری آذربایجان به عنوان قدرت اصلی در منطقه قفقاز این اجازه را به ایران نمی‌دهد!»

جمهوری آذربایجان حدود ۹ میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آن‌ها را شیعیان تشکیل می‌دهند.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین