عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
آیت الله مصباح یزدی :
مبادا کساني اين همه برکات ارزنده را ناديده گرفته و چشم خود را بر اين نعمت‌هاي والاي الهي بسته و فقط به يکي دو نقطه سياه موجود توجه کنند و دائما به بحث از آنها و انتقاد از آن بپردازند و يک اشتباه را به قدري بزرگ کنند، که گويا خداوند هيچ نعمتي به برکت اين انقلاب به ما نداده است؛ اين ناشکري است.
عقیق:آیت الله  مصباح يزدي، در همایش «نسیم بهشتی»، تجلیل از برگزیدگان دوره طرح ولایت کشوری که در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره )برگزار شد، منشأ بسياري از  اشتباهات و خلاف‌هاي برخي از افراد و مسئولان را منفعت‌طلبي آنان و در نظر نگرفتن رضايت خداوند و خدمت به مردم دانست و در عين حال تأکيد کرد: هر چند بايد با چنين اشتباهاتي مقابله کرد، اما در مقابل برکات فراواني که انقلاب اسلامي براي ما به ارمغان آورده است، اين مشکلات قابل اغماض است.

*زنده کردن دین، بالاترین برکت انقلاب اسلامی

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم در ادامه با اشاره به آيه‌اي از قرآن کريم گفت: هرچند آرامش، رفاه، ثروت، پيشرفت علمي و سياسي و... از برکات ارزنده انقلاب اسلامي هستند، اما بالاترين برکت انقلاب اسلامي زنده کردن دين و دينداري در سطح جامعه بود.

آيت‌الله مصباح یزدی ويژگي طرح ولايت را مورد توجه قرار داد و يادآور شد: امتياز و ويژگي اول اين طرح اين است که طرح ولايت، يک نظام هماهنگ فکري را عرضه مي‌کند، مطالبي که درباره اسلام و تشيع شنيده‌ايم، مطالب متفرقي است، ارتباط بين اين مسائل و موضوعات مورد توجه قرار نگرفته است.

استاد حوزه ادامه داد: انسان موجودي از ماده‌اي پست به نام اسپرم به وجود آمده است و قبل از خلقت، فاني و نيست بوده و خداوند به لطف خود او را هستي داده است. از اين‌رو، بشر به هيچ‌وجه حق اعتراض به حکمت الهي را ندارد.

عضو خبرگان رهبري افزود: کثرت و تنوع موجود در عالم از اسرار حکمت الهي است و اگر اختلاف و تفاوت در آفرينش نبود، تنوعي که مايه زيبايي است به وجود نمي‌آمد.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: خداوند در ميان مخلوقات، به دسته‌اي از آن‌ها به دليل استعدادهايشان موهبت اختيار را عطا کرده است. به دنبال همين اختيار است که دستگاه عظيمي براي آزمايش اختيار انسان آفريده شده است، و اگر انسان مختار مسير صحيح و درست را برگزيند، خداوند بر موهبت‌هاي خود نسبت به او مي‌‌افزايد و در غير اين‌صورت نعمت‌هاي خود را از او قطع مي‌کند.

آیت الله  مصباح يزدي با اشاره به وجود اندک آسيب‌ها و ضعف‌ها در کشور، عليرغم وجود همه برکات انقلاب اسلامي افزود: مبادا کساني اين همه برکات ارزنده را ناديده گرفته و چشم خود را بر اين نعمت‌هاي والاي الهي بسته و فقط به يکي دو نقطه سياه موجود توجه کنند و دائما به بحث از آنها و انتقاد از آن بپردازند و يک اشتباه را به قدري بزرگ کنند، که گويا خداوند هيچ نعمتي به برکت اين انقلاب به ما نداده است؛ که اين ناشکري است.

رهبری داریم که در کل دنیا بی نظیر است

ایشان افزود: امروزه رهبری داریم که در کل دنیا بی نظیر است و همه سیاستمداران وسران کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا به این نکته اعتراف دارند تا جایی که رئیس جمهور روسیه به محض ورود به ایران به دیدار رهبری رفت.

آیت الله  مصباح یزدی در پایان مشکل انقلاب های منطقه را نداشتن رهبری آگاه و شجاع دانست و تاکید کرد:کشور مصر انقلاب کرد، اما چون رهبری نداشتند با شکست مواجه شد در کشور همسایه ما افغانستان نیز با وجود سختی هایی که برای انقلاب خود کشیدند، اما کارشان به برادرکشی رسید، لذا ماباید قدر دان نعمت ولایت و انقلاب باشیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین