عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در اجلاس نماز:
متأسفانه بخش مهمی از آسیب های اجتماعی به این خاطر است که نسل جوان را با نماز آشنا نکرده ایم و این امر موجب دور ماندن این نسل از نماز و مبانی اخلاقی و ارزشی اسلامی شده است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان استان در برگزاری این اجلاس، اظهار کرد: باید به نماز به اندازه ای که در قرآن به آن پرداخته شده است، بپردازیم.

وی، به میزان تأثیرگذاری نماز در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: متأسفانه شهرهای ما بدون در نظر گرفتن احداث مسجد، توسعه پیدا می کنند و باید به این نکته توجه داشت که مسجد در توسعه نماز بسیار اهمیت دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش مهمی از آسیب های اجتماعی به این خاطر است که نسل جوان را با نماز آشنا نکرده ایم و این امر موجب دور ماندن این نسل از نماز و مبانی اخلاقی و ارزشی اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: در بخش نماز جماعت بسیاری از ادارات ما صاحب امام جماعت هستند و نماز جماعت را برپا می کنند، اما مدارس با وجود این که دارای صدها دانش آموز هستند از امام جماعت بی بهره اند و ضروری است روحانیون در مدارس حضور جدی تری داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این که باید دستگاه ها در راستای تقویت و ترویج نماز تلاش جدی تری داشته باشند، اضافه کرد: در این حوزه با آن چیزی که خداوند در قرآن از ما خواسته است، فاصله بسیار زیادی داریم و برای تحقق آن نیازمند عزم ملی هستیم.

وی، انجام تحقیق و پژوهش با محوریت نماز را لازمه توسعه فرهنگ نماز دانست و خاطرنشان کرد: اگر زمینه های علمی احکام نماز و سایر حوزه ها برای جوانان بیشتر معرفی شوند، ترویج نماز کار آسان تری خواهد بود، اما در حال حاضر احکام بسیاری هستند که علل علمی ضروری بودن اجرای آن ها مشخص نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: فساد اخلاقی و اجتماعی فعلی در جامعه به خاطر شهوت و غفلت است و اگر شرایط ازدواج جوانان فراهم گردد، بسیاری از مشکلات جامعه و انحرافات اخلاقی برطرف می شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین