عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
یک مدرس حوزه:
یک مدرس حوزه گفت: آبرو یکی از سرمایه‌های مهم انسانی محسوب می‌شود که در صورت از بین رفتن، فرد دچار خسارت جبران‌ناپذیری می‌شود که بالاتر از خسارت مالی و جانی است پس باید مراقب آبروی دیگران باشیم.

عقیق:حجت‌الاسلام سعید احمدی در زنجان، اظهار کرد: با نگاهی گذرا به روایات و آیات دینی می‌توانیم به اهمیت عزت و کرامت انسانی و حفظ آبروی مومن پی ببریم که در برخی مواقع آنقدر به این نکته اشاره شده است که گویی کل دین اسلام در موضوع آبرو خلاصه شده است و این حاکی از اهمیت آن است.

وی افزود: در برخی از روایات حرمت مومن بالاتر از حرمت کعبه یاد شده است که این اشاره به بحث عزت و آبروی مومن دارد که بسیار مهم است و فرد باید ابتدا نسبت به عزت و کرامت خود حافظ باشد و در مرحله بعدی نسبت به آبروی دیگران باید ارزش و بها بدهد.

احمدی تصریح کرد: انسان مومن نباید با مطرح کردن سوال یا رفتاری خاص عزت و کرامت خود را از دست بدهد که تکدی‌گری و استفاده از پوشش‌های ضددینی و به دور از انسانیت مواردی هستند که کاملا مغایر با آبروی مومن است و نباید دست به این کارها زد.

وی یادآور شد: در دین اسلام زمانی‌که سخن از گناهان کبیره به میان می‌آید با تحقیقی کوتاه به این نتیجه دست می‌یابیم که چرا برخی از رفتارهای انسانی با نام گناه کبیره یاد شده است؟ و در پاسخ به دلیل بها دادن خداوند به کرامت مومن و انسان برخی از کارها از جمله مسخره کردن و غیبت جزء کارهای حرام است زیرا آبروی انسان را خدشه دار می‌کند، در نتیجه کارهایی که موجب ضعف و یا از بین رفتن کرامت انسان می‌شود از سوی خداوند گناه کبیره نام می‌گیرد.

احمدی خاطرنشان کرد: برخی از محل‌ها، محل وقوع آبروریزی و بی‌عزتی فرد به‌شمار می‌رود که در اسلام بسیار به این نکته توجه شده است.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین