عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
شیخ علی ثمری و حاج منصور ارضی در حسینیه صنف لباس فروش ها، صبح سه شنبه
مراسم عزاداری حضرت ام البنین (س) در حسینیه صنف لباس فروش ها، صبح سه شنبه، با سخنرانی حجت الاسلام شیخ علی ثمری و مداحی حاج منصور ارضی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
حجت الاسلام شیخ علی ثمری، در حسینیه صنف لباس فروش ها و در ادامه مباحث قبلی پیرامون حدیث معراج، به بیان نکاتی در ارتباط با مراقبت از جایگاه اهل بیت (ع) و بطور کل مراقبت در زندگی پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که مراقبت با یاد خدا و ذکر اتفاق می افتد، افزود: مهمترین این مراقبت ها، یاد مرگ است.

حجت الاسلام ثمری گفت: مراقبت یکی از اصول اساسی تربیت بوده و باید کاری کرد که در عین موعظه و مراقبت پیوسته، این امر به عادت تبدیل نشود.

وی با اشاره به فراز 88 حدیث معراج و بیان ویژگی های افراد ممتاز، زنده بودن دل به وسیله ی موعظه را در این افراد از شاخص های آن ها دانسته و افزود: برای این انسان ها دنیا و آخرت در نگاهشان یکسان بوده و همواره به فکر عقبی هستند.

حجت الاسلام ثمری ادامه داد: انسان همانطور که در مراقبت از جسم خود حساسیت دارد، باید از نفس و روح خود نیز مراقبت کند.

وی افزود: بعد از مراقبه باید محاسبه صورت بگیرد و مراقبه ی بدون محاسبه سودی نخواهد داشت. برای مثال انسان آخر شب می تواند کاغذی را برداشته و کارهایی را که در این روز و از اول صبح تا شب انجام داده بررسی کرده و از خودش حساب بکشد.

این سخنران محافل مذهبی به یکی از آثار مراقبت از نفس اشاره کرده و بیان داشت: مراقبت باعث می شود که دل انسان زنده بماند و به دل زنده هیچ دزدی راه پیدا نخواهد کرد.

وی با یاد سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و بیان ویژگی هایی از این بزرگوار افزود: حضرت ام البنین (س) با اینکه بر حسب امر امام خود در کربلا حضور نداشت، اما بعد از آن، لحظه های زندگی خود را با کربلا گره زده و از این آموزه ها جدا نشد و این یعنی اهتمام در مراقبت خود.

حجت الاسلام ثمری گفت: انسان های غافل، عالم آخرت و معاد را فراموش کرده و وقتی بیدار می شموند که دیگر راه برگشتی وجود ندارد و این از نبود مراقبت در زندگی به وجود می آید.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: باید حال و هوای محرم، فاطمیه و رمضان را با مراقبت از خود نگه داریم.
 

نوای گرم حاج منصور ارضی تکمیل کننده ی این مجلس در صبح سه شنبه بود که قسمتی از اشعار خوانده شده و فايل صوتي وی را در ذیل ملاحظه می کنید:

یا ام بنین حال گرفتار ندیدی / دستان قلم، اشک علمدار ندیدی

در پیکر بی دست علمدار رشیدت / آشفتگی سید و سالار ندیدی

مادر، به خدا بس که وفا داشت ابالفضل / غوغای مواسات سپهدار ندیدی

گر آب نیاورد مگو آبرویش رفت / خون بارش آن دیده و رخسار ندیدی

شق القمر کوفه که در علقمه رخ داد / تکرار رخ حیدر کرار ندیدی

آنقدر ادب داشت که با سر به زمین خورد / سجاده ی خون بر قدم یار ندیدی

مادر که شود ام بنین هیچ غمی نیست / در عهد و وفای پسرش هیچ کمی نیست






انتهای پیام //

کد خبرنگار: 212008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
1
فرمانداراسلامشهر درگذشت مرحوم حجت الاسلام صفری تبار را تسلیت گفت
اسلامشهر - خبرگزاری مهر: غلامحسین آرام فرماندار اسلامشهر درگذشت مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمين صفری تبار را به خانواده معظم آن مرحوم، همكاران، شاگردان و همه ارادتمندان به سلسله جليله روحانيت تسليت عرض کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

رحلت عالم بزرگوار مرحوم مغفور حضرت حجت الاسلام و المسلمین صفری تبار رحمه الله علیه امام جمعه موقت شهر اسلامشهر، مسئول دارالقرآن شهرستان اسلامشهر که عمر شریف خود را در راه خدمت به مردم صرف کردند، موجب تاثر و تاسف خاطر شد.

خدمات خالصانه و خاطرات جاودانه آن عزيز سفركرده، در حوزه تعليم و تربيت، سنگر وعظ و خطابه و هدايت و نقش مؤثر ايشان در اشاعه فرهنگ نماز و تأثير گذاري در آحاد جامعه بخصوص نسل جوان تحسين برانگيز و فراموش ناشدني است.

اینجانب این مصیبت غم انگیز را محضر حضرت بقیه الله (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده و بازماندگان و داغدار آن تسلیت عرض کرده، از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید غفران واسعه الهی و برای بازماندگان به ویژه خانواده داغدار ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

لازم به یادآوری است که حجت الاسلام و المسلمین حاج حسین صفری تبار امام جمعه موقت اسلامشهر پنج شنبه گذشته در سن 57 سالگی بعلت بیماری ناشی از جانبازی دار فانی را وداع گفت.

از خدمات مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج حسین صفری تبار می توان در سمتهایی همچون مسئول واحد تبلیغات اسلامشهر، نماینده حضرت امام (ره) در لشگر 27 محمد رسول الله، نماینده ولی فقیه در سپاه یکم ثار الله، مسئول هیئت رزمندگان اسلامی اسلامشهر، مسئول دارالقران اسلامشهر، معاونت نظارت و معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در نیروی مقاومت سپاه، قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه، نماینده ولی فقیه در ستاد مشترک سپاه پاسداران اشاره کرد.

مراسم سومین روز ارتحال آن عالم وارسته روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 16 الی 18 در مسجد امام حسین (ع) واقع در اسلامشهر خیابان تختی (خیابان مصلی) و مراسم هفتمین روز ارتحال روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 14 الی 16 در امامزاده عقیل (ع) واقع در اسلامشهر خیابان زرافشان خیابان امامزاده عقیل (ع) برگزار خواهد شد.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین