عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
برادر امین باوی:
برادر زنده‌یاد امین باوی با انتقاد از مسئولان مبنی بر عدم رسیدگی به خانواده‌های قاریان مهاجر الی‌الله گفت: تنها بعد از گذشت ۱۲۲ روز از فاجعه منا خانواده‌های قربانیان فراموش شده و حقوقی برای بازماندگان برادرم مقرر نشده است.

عقیق: 122روز از فاجعه منا و از دست دادن پنج نفر از اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در این فاجعه می‌گذرد اما باوجود وعده‌های مختلف مسئولان کشور خانواده‌های این عزیزان هنوز با مشکلات مختلف از جمله عدم دریافت حقوق مواجه هستند.

جواد باوی برادر امین باوی از اعضای گروه تواشیح باقر‌العلوم آبادان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه هنوز حقوقی برای فرزندان برادرم مقرر نشده است، گفت: بیش از چهار‌ماه از فاجعه منا و عروج حاج امین باوی می‌گذرد و در این مدت مسئولان مختلفی از سراسر کشور از جمله مسئولان شرکت نفت که حاج امین در آنجا مشغول کار بود، برای عرض تسلیت به ما آمدند و از این بابت از آنها سپاسگذاریم، اما با وجود وعده‌های مختلف مبنی بر رسیدگی به خانواده‌های این عزیزان هنوز اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: برادرم حدود هفت سال سابقه بیمه دارد و به صورت پیمانی در شرکت نفت مشغول کار بود و اگر بر این اساس برای فرزندانش حقوقی درنظر گرفته شود شاید حداکثر حد‌ود 500 هزار تومان به بازماندگانش تعلق گیرد که این مبلغ کفاف زندگی یک زن تنها و دو فرزندش را نمی‌دهد، از این رو درخواست ما این بود که وی به عنوان یک نیروی رسمی در شرکت نفت لحاظ شود. این درخواست را به صورت کتبی ارائه کردیم و در ابتدا با وعده‌هایی هم روبرو بودیم اما امروز بعد از گذشت چهار ماه حتی با مراجعه به تهران هم کسی پاسخگوی ما نیست و به واقع فراموش شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مرحوم باوی صاحب دو فرزند بود، گفت: برادرم دو فرزند به نام‌های حیدر و عمار دارد که این عزیزان اکنون به حمایت نیاز دارند، فراموش نکنیم که اعضای کاروان نور به عنوان مأمور از سوی کشورمان به حج اعزام شدند و بی‌مهری است که اکنون خانواده‌های این عزیزان به دست فراموشی سپرده شوند. متأسفانه برادرم در سنین جوانی از دنیا رفت و حتی خانه‌‌ای هم از خود نداشت و فرزندانش در منزل مرحوم پدرم ساکن هستند، حال اگر این عزیزان حقوقی مکفی هم نداشته باشند برای امرار معاش با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. البته خود و من و دیگر دوستان و آشنایان نمی‌گذاریم یادگار‌های برادرم بی‌پناه بمانند اما بهتر است مسئولان با درنظر گرفتن حقوقی برای بازماندگان قاریان مهاجر الی‌الله کاری کنند که این عزیزان نگاهشان به دست کسی نباشد و به جز داغ دوری عزیزشان مشکل و درد دیگری نداشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین