عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
رئیس پژوهشکده حج و زیارت گفت: 70 درصد فعالیت های ضد شیعی در کشورهای عربستان و مصر انجام می شود و س
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته از ۹۶ نفر از شخصیت های شیعه ستیز، ۳۳ درصد از آنها دارای ملیت و تابعیت عربستانی بوده اند.
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از این افراد نیز در مراکز علمی و دانشگاهی عربستان از جمله جامعه مدینه، جامعه ام القرا و دانشگاه ملک سعود ریاض تحصیل کرده اند، افزود: بر طبق همین تحقیق ۱۳ درصد نیز مرتبط با شیوخ وهابی در عربستان بودند و در این میان تنها درصد کمی از آنها هیچ ارتباطی با مراکز اصلی وهابیت نداشتند.
علیزاده موسوی با اشاره به برنامه ریزی گسترده جریان تکفیر و وهابیت برای وارد نمودن ضربه به مکتب تشیع، تصریح کرد: با نگاهی به وقایع سال های گذشته مشخص می شود، تمام شبکه های ماهواره ای ضد شیعی در فاصله زمانی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی و همزمان با آغاز موج سوم اسلام ستیزی و اسلام هراسی تاسیس شده اند.
وی با اشاره به نقش عربستان سعودی در راه اندازی سایت های متعدد بر علیه شیعه، اظهار کرد: سرور بیش از ۵۰ سایتی که بر ضد شیعه فعالیت می کنند، در کشور عربستان قرار دارد.
علیزاده موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز همه جهان اسلام به نوعی با جریان های تکفیری درگیر هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خاطر جریان های تکفیری در هیچ کجای جهان به غیر از ایران ثبات و آرامشی را مشاهده نمی کنیم.
وی جریان های تکفیری را یک خطر بزرگ برای دنیای اسلام و حتی کل جهان توصیف کرد و افزود: ما نیز باید علاج واقعه را قبل از وقوع بکنیم و برای جلوگیری از نفوذ این جریان ها به داخل کشور اقدام های لازم را انجام دهیم.
علیزاده موسوی تصریح کرد: دشمن بواسطه حضور اهل سنت در ایران برای مناطق سنی نشین کشور سرمایه گذاری کرده و به شدت در تلاش است تا نظام اسلامی را در این مناطق با معضل اساسی روبرو و دامنه بحران را به کشور هدایت کند.
وی با اشاره به بحرانی بودن تمام کشورهای اطراف ایران، گفت: وجود گروه های تکفیری مانند سپاه صحابه، لشکر طیبه، جیش المحمد و القاعده در افغانستان و پاکستان به عنوان دو کشوری که هزار و ۳۰۰ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارند، و همچنین گروه داعش در عراق و گروه التحریر در آسیای میانه از نمونه های بارز بحران در مناطق اطراف کشور محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در برابر اتحاد بوجود آمده بین گروه های سلفی تکفیری ضد شیعی، متاسفانه ما امروز شاهد انجام فعالیت های ضد وهابی و ضد تکفیری به صورت جزیره ای و جدا از یکدیگر هستیم، و بعضا اطلاعات متخصصان این حوزه، از فعالیت هایی که بر علیه وهابیت انجام می شود، بسیار محدود است، لذا حوزه نقد وهابیت بیش از پیش نیازمند ایجاد فضای تعامل و همگرایی است.
علیزاده موسوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت، تصریح کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای تمرکز همه ظرفیت ها و امکانات موجود برای مقابله با رواج تفکر وهابیت در جهان اسلام اقدام به برپایی نمایشگاه مذکور نموده است.
وی افزود: فارغ از برگزاری این نمایشگاه و سلسله نشست های تخصصی که با حضور کارشناسان در حاشیه آن برگزار می شود، همایشی نیز تحت عنوان طلایه داران نقد وهابیت در روز اول بهمن ماه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.
نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تا اول بهمن ماه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برای بازدید عموم بر پاست.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین