عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
هزينه اعزام به تمتع كه در سال گذشته حداقل ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و حداكثر ۶ ميليون تومان بود برای سال ۹۲ با ۲ برابر افزايش به حداقل ۹ و حداكثر ۱۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان افزايش يافت.
عقیق: معاون حج سازمان حج و زيارت با بيان اين كه حداقل قيمت برای اعزام به تمتع در سال جاری ۹ ميليون و حداكثر ۱۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است گفت: اين رقم در سال گذشته حداقل ۴ ميليون و ۵۰۰ و حداكثر ۶ ميليون تومان بود.

رضايی تاكيد كرد: در سال جاری هيچ تغييری در هزينه‌هايی چون مسكن، تداركات و تغذيه نداشته‌ايم اما آن چه باعث افزايش نرخ اعزام شده است افزايش بيش از ۲ برابری قيمت ارز، با توجه به تعلق نگرفتن ارز مرجع به سازمان حج بوده است.

وی افزود: سال گذشته دلار را با قيمت هزار و ۲۲۶ تومان تهيه می‌كرديم كه امسال قيمت آن ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و همين باعث افزايش قيمت اعزام شده است.

معاون حج سازمان حج با بيان اين كه ثبت نام كسانی كه تا تاريخ 84.8.20 برای تمتع وديعه‌گذاری كرده بودند از روز پنج شنبه آغاز شد و تا بعدازظهر شنبه از مجموع ۵۹ هزار و ۲۸۴ ظرفيتی كه در كل كشور اعلام كرده بوديم ۲۹ هزار و ۵۱۲ نفر ثبت نام كردند، گفت: ۲۹ هزار و ۷۷۲ ظرفيت خالی وجود دارد كه بايد هرچه سريع تر نسبت به تكميل ظرفيت از سوی زائران اقدام شود.

وی تصريح كرد: زائران يك هفته مهلت دارند تا با واريز مبلغ موردنظر نسبت به ثبت نام در كاروان ها اقدام كنند در غير اين صورت نام نويسی آن‌ها باطل و ظرفيت‌های جديد برای اعزام اعلام و فراخوان می‌شود.


منبع: ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین