عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
مدير دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت در عراق مطرح كرد؛
مدير دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت در عراق از اعزام زايران ايراني در قالب گروه هاي ۸۰ نفره از اول بهمن خبر داد و گفت: برخي از زايران ايراني در صورت موافقت مسؤولان در دوره جديد با هماهنگي هاي صورت گرفته به سامرا اعزام مي شوند.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مصطفي قاسمي، مدير دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت در عراق گفت: برخي از كاروان هاي زايران عتبات عاليات به زودی در قالب 80 نفره به عراق اعزام مي شوند.

وي با بيان اينكه بيش از اين زايران تنها در قالب گروه هاي 40 نفره اعزام مي شدند، افزود: گروه هاي 80 نفره به صورت محدود و به صورت آزمايشي از اول بهمن ماه اعزام مي شوند كه اين گروه ها به صورت زميني به عراق سفر مي كنند.

قاسمي اظهار داشت: تغييري در هزينه و مدت زمان سفر گروه هاي 80 نفره با گروه هاي 40 نفره وجود ندارد و اين عزيزان در دوره جديد به عراق سفر مي كنند كه در صورت استقبال و موفقيت اين برنامه هميشگي می شود.

وي يادآور شد: بيشترين متقاضيان گروه هاي 80 نفره، هيئت هاي مذهبي، مدارس و برخي از نهادهاي فرهنگي هستند كه تمايل دارند زايرانشان در طول سفر با تعداد بالا و همزمان به اين سفر معنوي عزيمت كنند.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت همچنين از احتمال سفر زايران ايراني در دور جديد به سامرا خبر داد و گفت: براساس هماهنگي هاي انجام گرفته در عراق و پيش بيني ها انجام شده، احتمال راه اندازي سفر زايران به سامرا در دوره جديد وجود دارد.

وي افزود: براساس تصميماتي كه در عراق گرفته ايم، پيشنهاد شده است زايراني به سامرا اعزام شوند كه زميني به عراق سفر مي كنند و مدت زمان سفر آن ها از 7 روز به 8 روز افزايش يابد.

قاسمي گفت: با توجه به اينكه مسير سامرا طولاني است و براي زايران خسته كننده مي باشد؛ از اين رو به گونه اي برنامه ريزي كرده ايم كه زايران قبل از سفر به سامرا، ابتدا به كاظمين سفر كنند و پس از استراحت نيم روزه، جهت زيارت حرم امامين عسكريين به سامرا عازم شوند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین