عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
رئيس سازمان حج و زيارت در سفر به استان چهارمحال وبختياري گفت:هم اكنون ظرفيت اعزام دو ميليون زائر ايراني بدون احتساب ايام اربعين، به عتبات عاليات و كربلا از سوي اين سازمان وجود دارد.
عقیق: به نقل از خبرگزاری حج و زیارت،سعيد اوحدي يكشنبه شب در شهركرد درجمع كارگزاران حج و زيارت اين استان افزود:هم اكنون بيش از۷۰۰هزار نفر از سوي دفاتر حج و زيارت به كربلاي معلي اعزام مي شوند كه براي افزايش اعزام بايد از ظرفيت مساجد، ارگان ها و نهادها استفاده كرد.

وي، اعزام زائران به عتبات عاليات را يكي از سياست هاي سازمان حج و زيارت عنوان كرد و گفت : هم اكنون امنيت در كشورعراق مطلوب است و با آزادسازي شمال عراق از دست داعشي ها، نيز مسير سامرا براي حضور زائران امن شده است.

اوحدي گفت: به زودي اعزام به سامرا نيز در بحث سفرهاي زيارتي عتبات گنجانده خواهد شد.

وي اظهار داشت:متاسفانه، تعدادي از افراد سودجو ، اجحاف بزرگي در حق زائران مي كنند و از احساسات آنان سوء استفاده مي كنند و زائران را به بهانه هاي مختلف به سمت عتبات مقدس مي برند درحالي اين افراد سودجود كه در ارائه دادن خدمات به زائران، ناتوان هستند.

رييس سازمان حج و زيارت كشور گفت : سياست سازمان حج و زيارت برخورد جدي و قاطعانه با متخلفان درحوزه اعزام زايران است.

يوسف آقابزرگي رييس سازمان حج و زيارت استان چهارمحال و بختياري نيز گفت : هم اكنون در استان ۸۰۰ نفر كارگزار حج و عتبات در حال خدمت رساني به زائران استان هستند.

وي افزود: در استان شش شركت خدماتي فعال و يك شركت نيز در شرف تاسيس و پرونده سه شركت ديگر نيز درحال پيگيري است.

وي گفت : سالانه۴۲۰تا ۵۵۰نفر در قالب سه تا چهار كاروان از استان به حج تمتع، بيش از شش هزار نفر به عمره مفرده اعزام مي شود.

آقابزرگي، برقراري پرواز براي سفرهاي زيارتي عتبات عاليات و همچنين مكه و مدينه را خواستار شد.

** اوحدي:مسئولان ديپلماسي پيگير دريافت غرامت فاجعه منا از عربستان هستند

رئيس سازمان حج و زيارت گفت:مسئولان ديپلماسي پيگير پرداخت غرامت و ديه كشته شدگان فاجعه منا از سوي عربستان به بستگان و حادثه ديدگان هستند.

سعيد اوحدي روز يكشنبه در ديدار خانواده هاي قربانيان اين فاجعه در فرمانداري شهركرد افزود:پيگيري پرداخت خسارت و غرامت از سوي عربستان به زائران و بستگان فاجعه منا، از مسئوليت دستگاه و مسئولان دپيلماسي كشور است كه اميد است اين امر تحقق پيدا كند.

وي گفت:پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه منا در قالب پوشش بيمه اي كه زائران حج تمتع داشتند در حال پيگيري است و تاكنون مبالغي را بيمه ايران پرداخت كرده است و بخشي نيز در گروه انحصار ورثه است كه پرداخت خواهد شد.

وي گفت:در زمينه انحصار ورثه براي خانواده اين حادثه ديدگان نيز مذاكراتي با مسئولان مالياتي كشور انجام شده است ، كه از سوي مسئولان مالياتي دستور داده شده كه مشكل گرفتن انحصار ورثه آنها حل و فصل شود.

اوحدي،به نحوه پيگيري و امداد رساني به آسيب ديدگان اين فاجعه اشاره كرد و گفت:از همان لحظه وقوع حادثه، ستاد حج و زيارت با تشكيل ستاد بحران در منا،كار امداد رساني به آسيب ديدگان و شناسايي جان باختگان مظلوم اين فاجعه آغاز شد.

رئيس سازمان حج و زيارت به وقوع اين حادثه تلخ اشاره كرد و توضيح داد: اين حادثه با بي تدبيري و سوء مديريت طرف سعودي رقم خورد و خيابان ۲۰۴ مسير زائران ايراني نبود و بسياري از زائران كشورهاي مختلف بدليل تراكم و شلوغي در آن مسير جان باختند.

اوحدي به تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر زنده نگاه داشتن ياد و خاطره جان باختگان فاجعه منا اظهار داشت: در اين راستا عهد كرديم عيادت و ملاقات با خانواده جان باختگان مظلوم فاجعه منا در برنامه اين سازمان باشد.

وي افزود: اگر تخلفي ازسوي مسئولان كاروان و ياكاستي هايي باشد در صورت شكايت از سوي افراد اين تخلفات رسيدگي وبا متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

در اين نشست تعدادي از خانواده هاي فاجعه منا به بيان مشكلات و خواسته ها خود پرداختند.

رئيس سازمان حج و زيارت كشور براي دلجويي بيشتر از بازماندگان، رسيدگي براي حق وحقوق خانواده جان باختگان اطلاق واژه شهيد به مهاجران الي الله را به خانوادها قول دادند.

۱۹ نفر از حاجيان چهارمحال و بختياري در اين حادثه جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین