عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
حاج رضا بکایی، دبیر معارف سیما، در ششمین نشست هم اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت(ع) گفت: در راستای تبیین ارزش های انقلاب باید نگاه را به عمق ببریم.
عقیق:به نقل از روابط عمومی هیأت رزمندگان اسلام، حاج رضا بکایی گفت: بعضی اشعار جریان سازی می کند و بعضی ها راه را باز می کند. اگر شاعر با علم به این جایگاه شعر بگوید و مداح نیز آن را نشر دهد درجامعه اتفاقات خوبی می افتد.
وی به عبور جامعه از سطح به عمق تاکید کرد و گفت: در مسائل فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمن باید عمیق تر رفتار کرد. مداحان و شاعران با مطالعه در اسلام می توانند از طریق رسانه مفهوم را در قالب شعر بهتر منتقل کنند. رسانه فرصت خوبی است تا در مناسبت های مختلف این نگاه عمیق را گسترش داد. در جهت تبیین ارزش های نظام دینی اعتقادات ما کافی است زیرا ما یک جامعه با تفکر سکولاری نیستیم و اعتقاد داریم خطی که از سال ۴۲ با نفس امام خمینی (ره) شروع شده ادامه همان حرکت معصومین (علیهم السلام) است.
وی گفت: رسانه، مخاطب را چند میلیونی می کند لذا مداح و شاعر باید با ادبیات عرب آشنا بوده و مطالب ارائه شده در شعر و دعا صحیح باشد. یکی از شاخصه های ما در مدح و شعر، نوآوری است به شرط اینکه اصل موضوع از بین نرود. دعا با حس و محتوا منتقل شود تا در مردم اثر مفید داشته باشد، زیرا ما پل ارتباطی برای شیعه شده ایم، ما در این مقطع ماموریت داریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین