عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
با توجه به استقبال گسترده مردمی مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره رسانه‌ای طریق‌الحسین علیه‌السلام تا ۳۰ دی ماه جاری تمدید شد.
عقیق: دبیر علمی دومین سوگواره رسانه‌ای طریق‌الحسین علیه‌السلام از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا ساعت 24 روز 30 دی ماه 1394 خبر داد.

جعفری در مقدمه گزارش مربوط به بخش سوگواره‌ای پورتال رسانه‌ای اربعین حسینی "طریق‌الحسین" یادآور شد: این سوگواره به‌همت جمعی از خادمان، هنرمندان و علاقمندان به فعالیت‌های رسانه‌ای در امر معرفی و ترویج اجتماع اربعین حسینی، به‌صورت مردمی و با اولویت فعالیت‌های دائمی تبلیغی و ترویجی در فضای مجازی شکل گرفته و انشاءلله در دوره دوم علاوه بر برگزاری سوگواره در بخش‌های مختلف هنری، ادبی و رسانه‌ای، سعی در معرفی و ترویج این اجتماع عظیم حسینی در فضای مجازی و به زبان‌های بین‌المللی از طریق آثار رسانه‌ای مردمی شده است.

وی افزود: بیان روحیات و نیات خالصانه مخاطبین در ارسال آثار با قصد ترویج و تبلیغ این حماسه بزرگ فرهنگی و تبلیغی جهان تشیّع و زمینه‌سازی مقدمات ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج)، از ویژگی های بارز و مورد توجه دو دوره برگزاری این سوگواره بوده است.

دبیر علمی سوگواره رسانه‌‌ای طریق‌الحسین(ع) در خصوص شرایط دومین دوره این سوگواره اعلام کرد: با توجه به استقبال خوب هموطنان و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام ازسوگواره طریق‌الحسین و ارسال آثار ارزشمند رسانه‌ای خود پیرامون پیاده روی اربعین حسینی به دبیرخانه سوگواره، مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه 1394 تمدید شده و بعد از این تاریخ به‌هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

جعفری در این باره اعلام کرد: حدود 3500 اثر از 1000 نفر از هنرمندان استان های سراسر کشور در بخش های 5 گانه، از طریق پرتال سوگواره به دبیرخانه "طریق الحسین"  ارسال شده که پیش بینی می شود این آثار تا آخرین روز فراخوان سوگواره (30 دی)، از مرز 5000 اثر عبور کند.

دبیر علمی دومین سوگواره رسانه‌ای طریق‌الحسین(ع) یکی از نکات تمایز این سوگواره با دیگر سوگواره‌های برگزار شده را جامعیت سوگواره در بخش های مختلف هنری با 5 بخش اصلی و 10 زیرمجموعه دانست و در این باره گفت: این بخش ها به‌صورت تخصصی به موضوع پیاده روی عظیم اربعین حسینی می پردازند و بحمدالله تا این زمان شاهد استقبال بسیار خوب زائرین اربعین حسینی از استان ها و شهرستان های مختلف سراسر کشور در این سوگواره بوده‌ایم و امید است تا پایان زمان تمدید شده، کلیه علاقمندان و زائران حسینی، سوغات رسانه‌ای سفر معنوی اربعین را به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند.

جعفری گفت: با توجه به حجم آثار رسیده تا پایان زمان اولیه اعلام شده، از 15 دی ماه بررسی اولیه آثار رسیده به دبیرخانه توسط کمیته‌های تخصصی و با حضور دبیران علمی هر بخش آغاز شده و پس از اتمام مهلت نهایی اعلام شده جهت ارسال آثار، امر بررسی کلیه آثار و داوری نهایی توسط داوران برگزیده کشوری در هر بخش به‌صورت متمرکز صورت خواهد گرفت و نتایج نهایی نیز در بهمن ماه 94 از طریق پرتال سوگواره و رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اعلام کرد: شرکت در این سوگواره برای تمام افراد اعم از آماتور و حرفه‌ای آزاد است و آثار برگزیده علاوه بر اینکه در حاشیه آیین اختتامیه سوگواره به نمایش گذاشته خواهند شد، در نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی استانی، ملی و بین المللی نیز در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

دبیر علمی دومین سوگواره رسانه‌ای طریق الحسین‌(ع) گفت: این سوگواره با هدف استفاده از ظرفیت‌های گسترده رسانه‌ای برای ثبت و ترویج مفاهیم والای فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین به‌صورت مردمی و در 5 بخش عکس، (عکاسی حرفه‌ای و عکس تلفن همراه)، فیلم (مستند، کوتاه و نماهنگ)، پوستر، متون ادبی (شعر، داستان کوتاه، سفرنامه و خاطره) و بخش کودکان (کاردستی و نقاشی) در سطح ملی در حال دریافت آثار در بخش فراخوان سوگواره است.

جعفری با بیان اینکه از ویژگی‌های منحصر به فرد این سوگواره، جوایز متفاوت معنوی و ارزشمندی همچون کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مجوز عکاسی با دوربین حرفه‌ای در عتبات عالیات و یا حرم مطهر امام رضا(ع) و قطعه سنگ مرمر ارزشمند مضجع شریف آن حضرت است که در کنار جوایز مادی به برگزیدگان اهدا خواهد شد، افزود: علاقمندان می‌توانند جهت آشنایی با قوانین شرکت در سوگواره، ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به نشانیwww.ArbaeenPortal.com مراجعه و یا در ساعات اداری با دبیرخانه سوگواره به شماره‌های 07132356315 و 02188176004 تماس بگیرند.

وی در خاتمه متذکر شد: آیین اختتامیه دومین سوگواره رسانه‌ای "طریق‌الحسین علیه‌السلام" اوایل اسفندماه سال جاری همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه اول فاطمیه، برگزار خواهد شد.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین