عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
مدیر گروه تولیدات تلویزیونی بسیج صداوسیما با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره «۲۰۰ شهید هنرمند» تصریح کرد: نسل جدید با الگو گرفتن از شهدا می‌تواند روح حماسه و عشق نسبت به میهن را زنده کند.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا رستگاران مدیر گروه تولیدات تلویزیونی بسیج صداوسیما با اشاره به الگو گرفتن نسل امروز جامعه از شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: معرفی شهیدانی که در عرصه هنر فعالیت‌های زیادی داشته‌اند، برای جامعه هنری و جوانان امروز ما می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد؛ زیرا آنها افراد مؤثر و سازنده‌ای بوده و می‌توانند الگوی مناسبی برای جوانان ما باشند.

وی با اشاره به بخش فیلم و سینمای کنگره «2000 شهید هنرمند» که با عنوان «جاودانه‌های نور و تصویر» نامگذاری شده است، افزود: در این کنگره علاوه بر معرفی و قدردانی از خانواده‌های شهدا، آنها را به نسل جدید و هنرمندانمان معرفی می‌کنیم تا با الگو گرفتن و ادامه دادن راه‌شان بتوانیم به گفتمان انقلاب اسلامی که آرمان‌ ماست، نزدیک‌تر شویم.

حجت‌الاسلام رستگاران درباره هدف برگزاری این قبیل مراسم‌ها تصریح کرد: جامعه هنری ما و جوانان امروز می توانند با شناخت دقیق شخصیت معنوی و هنری شهیدان هنرمند خصوصاً شهیدانی که در عرصه فیلم و سینما فعالیت داشتند، به آنها تأسی کنند.

وی در ادامه از تأثیر برگزاری این همایش روی نسل جوان سخن گفت و تأکید کرد: نسل جدید با الگو گرفتن از شهدا و فضاسازی که ایجاد می‌شود، می‌تواند روح حماسه و عشق نسبت به میهن و اسلام را زنده کند.

مدیر گروه تولیدات تلویزیونی بسیج صداوسیما با اشاره به وجود نهادهایی که در برگزاری این کنگره همکاری می‌ کنند، عنوان کرد: همه همکاران ما در سازمان بسیج صداوسیما به‌صورت تمام وقت فعال بوده و کمیته‌هایی را از قبیل کمیته روابط عمومی، کمیته پشتیبانی و تشریفات و کمیته پخش و پوشش رسانه‌ای تشکیل داده‌اند که در این بین وظیفه ما پوشش دادن بخش فیلم و سینمای کنگره است.

حجت‌الاسلام رستگاران در پایان به اسامی شهدای فعال در عرصه فیلم و سینما اشاره کرد و به معرفی شهید حسن هادی که در واحد مرکزی خبر مشغول به کار بود، شهید کریمی معیر خبرنگار و تصویربردار در هشت سال دفاع مقدس، شهید احمد آریایی خبرنگار و گزارشگر که در جبهه‌ها کار ارسال گزارش خبر را بر عهده داشت و شهید مهدی فلاحت‌پور که در دوران دفاع مقدس در جبهه بود و بعد از جنگ برای تهیه گزارش و فیلم به لبنان رفته و در آنجا شهید شد، پرداخت.

کنگره ملی «2000 شهید هنرمند» از 23 دی ماه لغایت 1 بهمن ماه برگزار می‌شود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین