عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
يكي از وعاظ كشور گفت: توفيق زيارت امام حسين عليه‌السلام را نبايد با غفلت در دوران سفر از دست داد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين صادق‌زاده، صبح امروز در مراسم سخنراني مذهبي و عزاداري حرم حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام اظهار داشت: زائران حسيني بايستي قدر حضور در اين سرزمين مقدس را بدانند و از تك تم لحظات معنوي آن بهره مند شوند.

وي با تشريح فضيلت هاي زيارت مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام گفت: در احاديث معتبر آمده است؛ هنگامى كه زائر كربلا از اهلش جدا مى‏شود به هر قدمى كه بر مى‏دارد گناهانش آمرزيده مى‏شود و سپس پيوسته به هر قدمى تقديس و تنزيه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صادق زاده ادامه داد: زائر حسيني وقتي به قبر مطهر مى‏رسد وقتى به آنجا رسيد خداوند متعال او را خوانده و مى‏فرمايد: بنده من از من سؤال كن تا به تو اعطاء كنم، من را بخوان تا اجابتت نمايم، از من طلب نما تا به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برآورده نمايم.

اين واعظ كشور با تأكيد بر اين‌كه توفيق زيارت امام حسين عليه‌السلام را نبايد با غفلت در دوران سفر از دست داد، تصريح كرد: متأسفانه گاه مشاهده مي شود بيشتر وقت زائر حسيني در بازارها تلف مي شود، نبايد اين چنين باشد، مگر انسان در طول زندگي چند بار توفيق تشرف به بارگاه حسيني را خواهد داشت.

وي خواستار اصلاح سبك زندگي زائران حسيني پس از بازگشت به ميهن شد و گفت: برخي از آداب و رسوم رايج در زندگي ما با فرهنگ حسيني همخواني ندارد، اين سفر فرصتي براي دوري از اين بدعت ها و گرايش به زندگي سعادتمند مورد رضايت ائمه اطهار عليهم‌السلام است.


منبع:حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین