عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
هر زائري كه از ايران يا كشورهاي ديگر به شهر نجف اشرف سفر كرده، در گذر از كوچه‌هاي اطراف مشاهد مشرفه، بدون ترديد با وضعيتِ رقّت بار و نامطلوب بهداشتي و نظافتي مواجه شده است؛ صحنه‌هايي ناهنجار با مناظري مشمئز كننده كه مشام هر تازه واردي را مي‌آزارد و او را به تأمل واميدارد.
عقیق: يكي از زايران ايراني در اين زمينه گفت: در شعاع يكصد متري حرم مطهّر اميرالمؤمنين عليه السلام، با اينكه اين همه در كلمات دُرربار آن حضرت، به مقوله نظم، نظافت و بهداشت عمومي توصيه شده است، اما در عين حال وضعيت بهداشت معابر و نظافت عمومي، اينگونه در اين شهر، در سطح نازلي قرار دارد.
يكي ديگر از زايران ايراني افزود: زائري كه به شهر زيارتي نجف اشرف سفر مي كند، نخستين چيزي كه براي او آزار دهنده و ناراحت كننده است، وضعيت غمبار و ناهنجار انباشت زباله در معابر و كوچه‌ها و نيز فقدان كلّي بهداشت در كوي و برزن اين شهر مهم زيارتي است.
اين زاير ايراني گفت: مسأله نظافتِ عمومي و بهداشت معابر، در اين شهر در پايين‌ترين سطح خود، بلكه در حدّ صفر است، چيزي كه براي يك شيعه زائر حرم اميرالمؤمنين عليه السلام، ابداً پذيرفتي نيست.
يكي از مديران كاروان هاي زيارتي زايران ايراني گفت: وضعيت بهداشت در نجف اشرف به گونه اي ناهنجار است كه به راحتي مي‌توان اذعان داشت، اين شهر سترگ و مهمّ شيعي جهان، نهاد و سازماني به نام شهرداري ندارد!





















211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین