عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
نرم افزار فرهنگ موضوعی تفسیر المیزان که مراحل ساخت آن ۶ سال به طول انجامید ۴۰ هزار چکیده موضوع و قریب به ۱۳۰ هزار نمایه را در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می دهد.
عقیق:مدیر بخش نمایشگاه های داخلی مرکز نور با اعلام این مطلب گفت: تفسیر المیزان یکی از مهمترین تفاسیر حال حاضر شیعه محسوب می‌شود که خصوصیات آن سبب شده تا بر روی این تفسیر اقدام پژوهشی ویژه ای انجام گیرد.
سید مرتضی سجادی نژاد، تعاملی بودن، مطرح کردن نظر مفسرین و غیر مفسرین، نگرش موضوعی تفسیر المیزان به مباحث قرآنی، مطرح کردن مباحث اجتماعی اسلام در این تفسیر از مزایای این نرم افزار نام برد و اظهار داشت: برای تولید این نرم افزار چکیده نویسی از تفسیر انجام شد و پس از آن اقدام به نمایه سازی، تعیین کلید واژه از نمایه‌ها و ریشه‌یابی و نظام‌های جانبی شد.
وی با بیان این که در  این نرم افزار، مباحث موضوعی به صورت دسته بندی شده در اختیار کاربر قرار داده می‌شود، ادامه داد: در این نرم افزار حدود ۴۰ هزار چکیده موضوع، حدود ۱۳۰ هزار نمایه، حدود ۱۱ هزار تک واژه غیر تکراری و ۶ هزار و ۶۰۰ ریشه برای تک‌واژه ها موجود است.
 وی امکان جستجو، نمایه برداری، متن قرآن با ترجمه، چند دوره لغت نامه، یادداشت برداری، ذخیره و ویرایش و چاپ متن را  از قابلیت‌های پژوهشی این نرم افزار برشمرد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین