عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
حاج منصور ارضی در همایش مداحان ولایی
فضای مجازی ابزار جنگی دشمن است ، خب شما استفاده کنید الان راحت می‌توانید در این فضا فعالیت کنید، در این محیط دوستان را در جریان قرار دهید و می‌توان از دوستان و ظرفیت آنها استفاده موثرتر نمود.

گزارش تصویری/بخش اول


گزارش تصویری/بخش دوم


عقیق: همایش مداحان ولایی عصر یکشنبه با سخنرانی حاج منصور ارضی و با حضور جمع کثیری از ذاکرین اهل بیت(ع) در حسینیه موج الحسین(ع) برگزار شد.

·         در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی در این مراسم را بخوانید:

                 
نکته‌های زیادی در خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها وجود دارد که علمای زیادی  از جمله مرحوم آیه الله آقامجتبی تهرانی و بزرگانی دیگر اقدام به شرح و تفسیر آن خطبه نمودند. اما آنچه که به نظر می‌رسد در این زمان نیاز ماست این فراز است:
"
وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ، وَ اِمامَتَنا اَماناً مِنَ الْفُرْقَةِ"
نکته اول کسانی که طاعت ما اهل بیت(ع) را انجام میدهند و باعث ایجاد یک نظم و نظام حقیقی در جامعه می‌شوند و نکته دوم قبول امامت امامان شیعه توسط حضرت زهرا سلام الله علیها به معنی حجت امامان است و کسانی که می‌خواهند به سوی تفرقه حرکت کنند از این موضع حضرت سرباز می‌زنند!
 
کسانی که به دنبال سو استفاده هستند هم ازائتلاف  و هم از فرقه به وقت فتنه استفاده میکنند! ولی وقتی در حصن ولایت قرار گرفتیم از فرقه و جدایی بر همین اساس دور می‌شویم. ما باید دقت کنیم.
هر هیئت را یک گردان فرهنگی بدانید
فضای در اختیار مداحان فضایی عالیه است چرا که در لحظات اوج مجلس ،تعداد زیادی مستمع در اختیار دارید که مشتاق شنیدن هستند،شما این جمعیت را یک گردان فرهنگی بدانید،. بعضی نمی‌دانند نفسانیات مرکبی برای انسان است یا انسان مرکبی برای نفسانیات!؟یعنی هرجا نفس می‌خواهد آنها انجام وظیفه میکنند،برای مثال خودم در کمیل می‌گویم " اِلهی وَرَبّی مَنْ لی غَیْرُکَ" می‌بینم این همه مستمع دارم! کجاست من لی غیرک؟ یا  این جمله جامعه کبیره " وَ مُقَدِّمُکُمْ أَمَامَ طَلِبَتِی وَ حَوَائِجِی وَ إِرَادَتِی فِی کُلِّ أَحْوَالِی وَ أُمُورِی"  خیلی‌ها این را هم دروغ می‌گویند، کجا ما مقدم داشتیم دستورات اهل بیت(ع) را؟ آن  هم در تمام امور و احوال؟ برای همین خدارا شکر میکنم در زمان اهل بیت(ع) نبودم چون ممکن بود نتوانم طبق همین فراز عمل کنم!


 
اِنّهُ ذُخرُ الحسین
شاید این تعبیر را در وصف  حضرت ابوالفضل(ع) کمتر شنیده باشید ،  که می‌گویند چهار امام دست عباس را بوسیدند ، معنای دیگرهم دارد و ان اینکه چهار امام برروی حضرت عباس سرمایه گذاری کردند و وقت برای تربیت و آمادگی او صرف کردند،  فکر میکنیم وقتی حضرت شهید شدند امام دست او را بوسیدند و ایشان را دفن کردند و تمام، این منظور نیست! تجلی جنگ آوری حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا مقدرنبوده زیرا باجنگیدن ایشان حتماً مقاتله بیشتر ادامه پیدا میکرد و باید همه کشته می‌شدند. دومین مسئله، آزمون امام حسین علیه السلام برای از دست دادن تکیه گاه ایشان یعنی حضرت ابوالفضل علیه السلام است ایشان با همه بزرگی محل ابتلاء ابی عبدالله بودند! ابی عبدالله در عاشوراباید تجلی عبدصالح می‌بود فلذا حضرت عباس کسی است که می‌تواند بگوید" وَ مُقَدِّمُکُمْ أَمَامَ طَلِبَتِی وَ حَوَائِجِی وَ إِرَادَتِی" چون دستورات ابی عبدالله و همه ائمه را بر خواسته‌ها و حوائج خود مقدم دانست! وقتی اباعبدالله فرمودند عباس تو قدرت جنگیدن داری ولی می‌خواهم فقط بروی و آب بیاوری یک کلمه حرف نزد، دریغ از یک حرف!
وهمه ائمه سفارش کرده بودند حسین را در عاشورا از یاد نبر!  ابوالفضل(ع) اگر جنگ می‌کرد، مطمئناً  عاشورا تاخیر می‌افتاد! پس ذخیره ابا عبدالله کسی است که تجلی عبدصالح را مقدور می‌سازد،عبد صالح شرح چه کسی است؟ " الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِمْ"(زیارت حضرت ابوالفضل)
حریم اهل بیت(ع)را  رها نکنیم!
 
هیئت را به حال خود می‌گذارد و می‌رود! از او می‌پرسی هیئت چی؟ می‌گوید هیئت که مال من نیست! حالا بگوبجای تو کسی دیگر را آوردیم ، وقتی برمیگردد می‌گوید آقا مادو روز نبودیم هیئت را از دست ما گرفتند!  مداح در هیئت مامور به چه کاری است؟ این همه در هیئتها از عشق حضرت رقیه(س) و بی بی زینب(س) می‌خوانیم ولی می‌رویم به سوریه برای چه؟!  یا از زندگی خسته شده!یا از دردهای جامعه به سطوح آمده یا از فساد و ضعف اقتصادی جامعه ومردم ناراحت است بعد جبهه فرهنگی هیئت را رها میکند و نیرو وظرفیت خود را در جایی دیگر خرج میکند! شما ببینید مداحان در فاطمیه و عاشورا ماه رمضان چقدر آدم را می‌تواند  جمع کند؟! این نیرو نیست؟ این توان نیست؟ چرا آن را درعرصه ای دیگر تلف میکنیم؟!
فردا روز مثل انتخابات وقت رای دادن ، و تعیین جهت و سرنوشت جامعه  چرا باید نیروی که می‌تواند در مقابل فساد اقتصادی و سیاسی بایستد توان خود را در عرصه ای دیگر خرج کند؟ چرا وقتی جوانان و جوانترها می‌توانند امور را به دست بگیرند  کار را به کسانی دیگر که دیگر جوان هم نیستند و تجربیات خوبی هم ندارند بسپاریم؟
این کره شمالی وسعتی به اندازه تهران ندارد ولی کار خود را میکند! چرا؟ چون به خود تکیه کرده به جوانان تکیه می‌کنند، تازه بی دین هستند و کار خود را میکنند، چرا؟ چون نماینده آنها نماینده ای سازش کار نیست! هر نماینده برای خود یک ساز نمی‌زند، هر روز این کشور یک ساز نمی‌زند!
 
ما کجا دستورات اهل بیت(ع) را بر خود مقدم دانسته ایم؟ ایشان اراده نمودند ما خواننده و مداح شویم ، مگر خود ما مداح شدیم ؟ خیلی‌ها از من و شما بهتر می‌خوانند علم خواندن را هم دارند، آنها چرا مداح اهل بیت نشدند؟! با این حال مداحی که باید بر نفس خود پیروز باشد وقت آزمون و نیاز جامعه مثل انتخابات در عرصه دیگر فعالیت میکنند!

شناخت تکلیف
نمی‌توانیم مثل حضرت ابوالفضل (ع)باشیم، قبول؛ مثل حضرت سلمان هم نمی‌توانیم باشیم، وقتی که نیاز بود امیرالمومنین دستور حکومت مدائن به جناب سلمان دادند ایشان نگفتند من نمی‌توانم فراق شما را تحمل کنم ! من دوست دارم در کنار شما باشم ! تازه می‌دانست چه سرنوشتی دارد و چه اتفاقاتی می‌افتد. ولی چون تکلیف خود را می‌شناخت به تکلیف عمل کرد رفت و در فراق یار ماند و شهید شد! حالا همین تکلیف شناسی به گردن ما نیست؟!
عصر حاضر مانند زمان حضرت زهرا است حضرت زهرا(س) چه کردند؟ پایداری در کنار امامت، پایداری و ایستادگی برای دفاع از حریم ولایت! تابه حال شمرده ای حضرت چند ضربه برای دفاع از حریم ولایت خورده اند؟ من روضه نمی‌خواهم بخوانم، تا به حال فکر کردید حضرت در چه محل هایی و چه تعداد ضربه برای دفاع از حریم ولایت خوردند؟ بله ما می‌دانیم حضرت اباعبدالله(ع) هزارو اندی ضربه خوردند ! چون بیان شده ، اما چرا ؟ چون برای حضرت فاطمه سلام الله علیها دفاع از ولایت در هر شرایط و به هر نحوی اهمیت داشت، تا جایی که وقتی ایشان از پا افتاده بودند از فرزندان و اهل خانه کمک می‌گرفتند می‌آمدند کنار درب خانه که همانجا هم ضربه هایی بر ایشان وارد شده بودولی  می‌نشستند مثل یک ماده شیر به مردم نگاه می‌کردندو بانگاهشان مردم را سعی به بیداری و دفاع از حریم ولایت می‌نمودند، دست و پهلو و ... خلاصه اش وجودشان مجروح شده بودند، عمرشان هم که می‌دانید چه دعا هایی دارند، حالا من مداح مدافه حریم ولایت بهتاسی از این الگوی مدافع حریم چه باید کنم؟ چند خط خواندن، شعر و سینه زنی در هر مجلسی که شد؟ این نقش مدافع حریم است؟


فاطمیه اول تجلی از فاطمه معصومه س است
 
نکته ای را  تذکر بدهم که قبلاً  در تهران به روایت 45 روز برای حضرت فاطمه(س) مراسم برپا می‌شد در واقع رحلت و شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) بوده است،  چون در گذشته اطلاعات و منابع در دست رس عموم مردم به این شکل نبود ، حتی روضه ایبرای حضرت فاطمه معصومه وجود نداشت و یک شعری برای ورود و رحلت ایشان بیان نمی‌شد!  البته این هم از دست اوردهای خون شهدا و جنگ تحمیلی است!
حضرت معصومه(س) نمادی دیگر از دفاع تمام قد از حریم ولایت است، ایشان در نوع خود مردانه جنگیدند ، 6 برادر جلوی ایشان سر بریده شدند و به شهادت رسیدند، حضرت را زجر کش کردند، حالا برای مردم چه بخوانیم، درست است که باید روضه خواندو مردم را آگاه کرد ولی باید بدانیم سر مصائب حضرت زهرا (س)را برای حفظ حریم باید در خفا نگهداشت، حتی زنان هم نمی‌توانند از این مصائب آشکارا پرده بردارند، حتی از ضرباتی که خوردند، و ... به شهادت رسیدند، واضح‌تر بگویم در مصائب حضرت زهرا (س) اشارات را بیشتر بیان کنید! و مهمتر از همه در روضه باید نیت اول برای خود مداح باشد بعد برای دیگران.

مداح هم مدافع حریم است هم مدافع حرم
 
اینکه شهادت قسمت است شکی نیست، اما ما به عنوان مداح نمی‌توانیم به این روش به جنگ  بپردازیم. برای مثال دیدید در همین فتنه 88 و یا فتنه عاشورا و روز 9 دی مداحان کجا بودندوچه کردند؟ خدا خواست قائله با همین سینه زنها و هیئتی‌ها تمام شد! وقتی دشمن متوجه شده هیئت‌ها گردانهای فرهنگی هستند که بر همه فتنه‌ها می‌توانند پیروز شوند پس همه تلاش آنها متلاشی کردن این محافل است ، زمانی با قلیون ، سیگار ودود به عقیم کردن اثر این محافل می‌پرداختند، امروز با تغییر عرصه فرهنگی وفکری مداح در هیئات از توان و کیفیت هیئات می‌کاهندولذا مداحان به عنوان محور این  اجتماعات مورد هجمه قرار می‌گیرند.
شما توجه کنید حضرت فاطمه(س) تا زمانی که زنده بودند و توان داشتند از کنار امیرالمومنین تکان نخوردند، الگوی ما در کلام غربت ولایت است ولی در عمل او را تنها می‌گذاریم! در زمان جنگ تحمیلی هم این نکته را اشاره داشتم ما مداحان به عنوان مدافعان حریم ولایت ، نباید بی گدار به آب بزنیم، در فعالیتهای آن زمان به دوستان این تذکر را می‌دادم که حالا بگوییم برویم شهید شویم تا کار تمام شود ، نوکر امام حسین باید بماند ، وکارش این باشد خون دل بخورد و دق کند. بعضی می‌گویند باید برویم شهید شویم  من  نمی‌گویم نه! شما کاری کنید در این عرصه شما را شهید کنند، وقتی شهادت تو باعث نارضایتی والدین تو باشد وقتی باعث آزار زن و فرزند تو باشد این چه ارزشی دارد؟  این شهادت طلبی است؟ با رفتارهای خود چه چیزی را اثبات میکنیم؟


من با کسی که مستمع آزاد است کاری ندارم مخاطب من مداحی است که هیئت دارد، مسئولیت دارد، ازآن مهم‌تر از حرم اهلبیت(ع)باید خدا دفاع کند که می‌کند، آن وقت ببینید در اثر نبود مداح تکلیف شناس چه ضرباتی در فاطمیه‌ها و عید الزهرا‌ها و یا از قمه زنی و عاشورا شیعیان خوردند! وقتی مداح می‌تواند گره‌های کار مردم را باز کند، مسئولیتهای اجتماعی قبول کند، حتی در امورخیریه فعالیتهای مفید و اثر بخشی داشته باشد ، چرا باید در عرصه دیگری فعالیت غیر تخصصی داشته باشد؟
وقتی دارند به جرم محب اهل بیت بودن شیعیان را می‌کشند ، وقتی دارند بیداری اسلامی را در جامعه اسلامی سر می‌برند مداح نباید در عرصه دیگری به غیر از محیط فرهنگ  فعالیت داشته باشد، مداحی که احساس تعهد به هیئت و مسولیت اجتماعی خود ندارد نمی‌تواند به عنوان مداح قابل اعتماد باشد!
خواهش من این است وقتی اهل بیت(ع) به ما الگوی رفتاری دادند وقتی مرجع تقلید برای ما تکلیف روشن نموده است خودمان تکلیف مان را بشناسیم، و با رفتار خود ولایت پذیری را اثبات کنیم، وقتی در مقابل ما عده ای قرار دارند که می‌گویند در این زمانه احکام ودستورات اسلامی جایگاهی نداشته و به آن نمی‌توان عمل کرد، وظیفه ما مداحان چیزی غیر از عمل به فتوا و دستورات ولی فقیه است؟نکته مهم این تعارض فکری است.

ریشه اسلام هراسی استسمار؛ فهم دقیقتر مفاهیم است
پیش از این دشمنان اسلام با حمله به مفاهیم اسلامی و تمسخروتعدیل و یاتغییر مفاهیم آن به فکر نابودی جامعه اسلامی بودند فلذا اقدام خودرا منحصر در نفوذ فکری ، فرهنگی و سیاسی نمودندو یا در نهایت با نفوذ نظامی قصد براندازی جوامع اسلامی راداشتند، تا جایی که به ساخت فیلم و ورودبه محیط فرهنگی نمودند اما حالا بافهم و درک بهتر از مفاهیم اسلامی نظیر فرهنگ مهدویت و عاشورامتوجه شدند با تضعیف این مفاهیم در واقع اول به وجود توان اسلام اعتراف نموده وسپس آن را به رسمیت می‌شناسند و این موضوع باعث رشد بیشتر اسلام در سرزمین‌های آنها می‌شود پس به جای این اقدام سعی به ریشه کنی اسلام در جوامع خود نمودند.
یعنی اول با بمباران اطلاعات مردم را به پراکندگی ذهنی دچار و سپس با مجذوب کردن مردم به انواع سرگرمی‌ها وقت فکر کردن و متمرکز شدن مردم را در چیزی غیر از آنچه که می‌خواهند می‌گیرند. تاجایی که این چالش دربین همه مردم و حتی هیئتی‌ها و سینه زنها عمومی می‌شود، اینجاست که هیئت می‌شود محل تذکر و یادآوری مردم، شما مداحان چقدر با  مردم و جوانان در ارتباط هستید؟ دیگر وقت آن نشده به این توان خود کمی بیشترتوجه کنید؟!
با وجود سازشکاران دیگر احتیاج به ریشه کنی بیداری اسلامی نیست.
با ما مداحان چقدر جوانان به سن تکلیف رسیده در ارتباط هستند؟ از شما سوالی نمی‌شود؟ هنوز هم می‌خواهید به افرادی سازش کار اختیار سازش دهید؟ با سازشکاری نمی‌توان حقوق مردم را گرفت، و این اختیار را کسی جز ملت نمی‌تواند داشته باشد، باز هم باید ملت به عرصه بیاید، ما باید به نوبه خود توجه ملت و سینه زنها را به این نکته‌ها جلب کنیم! حداقل می‌توانیم به شکلی کلی حق مطلب را ادا کنیم. حالا طرف می‌آید می‌گوید حاج آقا حال ما را رو وسط روضه گرفتید! چرا فلان مطلب را بیان کردید؟ انگار آمده برای تفریح ! پس مفهوم بیداری اسلامی در کجا می‌تواند نمایان شود؟
فضای مجازی ابزار جنگی دشمن است ، خب شما استفاده کنید الان راحت می‌توانید در این فضا فعالیت کنید، در این محیط دوستان را در جریان قرار دهید و می‌توان از دوستان و ظرفیت آنها استفاده موثرتر نمود. شما این ظرفیت بزرگ هیئات را به حساب بیاورید الان دارند هجوم می‌آورند، اصلاً من را قبول نداشتند الان پیغام می‌فرستندحاج آقا ما تمام قامت با شما هستیم! اصلاً من قامت تو را ندیدم که می‌گویی تمام قامت، کدام نماینده مجلس آمده هیئت؟ غیر از چندتا از رفیق های ما، در این انتخابات  ما می‌خواهیم لیست فاطمی وانقلابی  بدهیم و توسط همین هیئات لیست ها را پخش کنیم،  فهمیدند ظرفیت هیئت چقدر زیاد است! چقدر نیروی نخفته و خفته و ساکن و ساکت در هیئت است، یا بعد دیگر این حرکت مداحان، وقتی چند مداح بلند می‌شوند و می‌روند سوریه و مورد توجه قرار می‌گیرند یعنی چه؟! یعنی اگر این ها در داخل کشور باشند مبارزه خود را انجام میدهند، خب این مبارزه را با زبانتان داشته باشید ، مبارزه را در راه بصیرت افزایی ادامه بدهید.
اما بهترین  استفاده ازاین محیط اطلاع رسانی درباره  فعالیتهای هیئات است.
"
یَا مَنْ بِیَدِهِ نَاصِیَتِی "
تا به الان می‌توانستیم این جمله را هم به خدا و هم به اهل بیت(ع) بگوییم ولی کاری نکنیم که کار و امور جامعه را اهل بیت و خداوند ازما بگیرند و ما را به حال خودمان رها کنند.
هر نوکر امام حسین علیه السلام به اندازه خودش و هیئتش توان و ظرفیت سنجی کند و از این ظرفیت استفاده صحیح نماید. گوشه ای از این ظرفیت اتفاقات فتنه 88 بود ، حمایت از جبهه جنگ تحمیلی بود، وقوع انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاه بود البته همه اینها با خواست و عنایت خداوند همراه و قرین بود اما آنهم از ظرفیت هیئات سرچشمه می‌گرفت.
الان وقت آن است که همه سینه زنها و هیئتی‌ها با افکار مختلف با هم جمع شوند در زیر پرچم هیئت با همفکری در مورد امور مختلف نظر و نظریه ارائه دهند تا از این ظرفیت و توان هیئات استفاده بهتر و موثرتر صورت پذیرد، مابه عنوان پیروان " وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ" باید به همان سیاست ورود کنیم و در غیر این صورت نمی‌توان آینده ای برای این پیروی تصور کرد، بیان این نکات وظیفه ماست. ما خودرا باید خرج ولایت و اهل بیت کنیم از روز اول که با محبت ،حمایت و نگهداری این خاندان به دنیا آمدیم مشخص بوده است و کاری جزاین  وظیفه نیست.
حضرت زهرا کل امت خود را در زمان خود توجیه کرد و باهمه اتمام حجت نمودند ، مابه عنوان پیروان این حضرت وظیفه خود بدانیم که با همه مردم حرف بزنیم و اتمام حجت نماییم؟ وقتی آل سعود و فتنه گران خارجی بر علیه ما دارند فعالیت میکنند و حرف می‌زنند نه فقط در مجامع رسمی و بین المللی بلکه در میان مردم به شکل محاطبان عام و مردم ، ما چرا نباید این فعالیتها را داشته باشیم؟ ببینیم کاربه کجارسیده که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند " هرکس با این انقلاب بیعت کند بیعت با پیغمبر(ص) کرده است" از این واضح‌تر نمی‌شود گفت یعنی در دستگاه هیئت اگر بصیرت افزایی کردیدو مردم را در انتخابات به سوی انتخاب افراد مصلح دعوت کردید یقیناً به حضرت زهرا(س) رای داده اید! آدم سازش کار هر چقدر کم باشد باز هم ضررش زیاد است

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین