عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري مطرح كرد؛
نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به يكي از روايات ثواب هاي زيارت حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) را معادل هزار حج و عمره مقبوله برشمرد و افزود: مقياسه كردن زيارت امام حسين (عليه السلام) در اجر و پاداش با حج و عمره از اين جهت است كه اين دو مورد اتفاق تمامي فرق و مذاهب اسلامي بوده است از اين رو ائمه معصومين عليهم السلام زيارت سيدالشهدا(عليه السلام) را معادل سازي با حج و عمره ساخته اند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در جلسه توجيهي روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي عتبات در كربلاي معلا به بيان برخي مباحث معرفتي پرداخت و اظهار داشت: روحانيون و مداحان كه سكان دار برنامه هاي فرهنگي و اخلاقي در كاروان ها هستند بايد در معرفت خودشان سرمشق ديگران باشند.
وي در باب اجر و ثواب زيارت امام حسين(عليه السلام) گفت: در روايات براي زيارت حضرت سيدالشهدا (عليه السلام) ثواب و اجر مختلفي آده است كه هركس به قدر معرفت اش از آن بهره مي گيرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به يكي از روايات ثواب هاي زيارت حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) را معادل هزار حج و عمره مقبوله برشمرد و افزود: مقياسه كردن زيارت امام حسين (عليه السلام) در اجر و پاداش با حج و عمره از اين جهت است كه اين دو مورد اتفاق تمامي فرق و مذاهب اسلامي بوده است از اين رو ائمه معصومين عليهم السلام زيارت سيدالشهدا(عليه السلام) را معادل سازي با حج و عمره ساخته اند.
وي زيارت واقعي و كسب ثواب زياد از سفر معنوي عتبات را مرهون معرفت داشتن دانست و گفت: معرفت با علم متفاوت است زيرا علم صرفا به معناي دانستن است، اما در معرفت علم توام با باور و اعتقاد است و علم مقدمه معرفت است ولي خود معرفت نيست.
معرفت در معناي واقعي كه در روايات بيان شده است يعني باور، اعتقاد و بينش است، زيرا ميان دانش و بينش تفاوت فراواني وجود دارد، بنابراين وقتي مي گويند زاير بايد معرفت و شناخت به امام پيدا كند، يعني به دانايي، توانايي و پاكي آن حضرت در حداعلي باور و اعتقاد قلبي داشته باشد نه اينكه اسم و رسم او را در ظاهر بداند و بگوييد كه من امام خود را مي شناسم پس با معرفت هستم.
وي درباره علم، قدرت و پاكي امام معصوم، گفت: امام معصوم داراي علم لدني و الهي است و اشراف بر عالم هستي دارد؛ زيرا او از نظر سلسله مراتب وجودي بعد از خداوند تبارك و تعالي قرار دارد و در واقع از مقام واحديت برخوردار است زيرا مقام احديت كه هيچ نوع كثرت و تركيبي در آن رعايت ندارد خواست خداوند است و كثرت علمي از مقام واحديت آغاز مي شود.
وي امام معصوم را داراي پاكي در حد عالي برشمرد و افزود: امام داراي عصمت است و اين اصلا از شروط امامت است. و وقتي فردي داراي عصمت و علم لدني شد و در مرحله وجودي فوق موجودات ديگر قرار گرفت برعالم ناظر و شاهد است و مي تواند در آن تصرف كند كه ولايت تكويني از همين جا نشات مي گيرد.
وي امام معصوم را واجب الاطاعه خواند و اظهار داشت: وقتي كسي به جايگاه و مقام امام معصوم در تكوين معرفت پيدا كرد به يقين به دستورات آن حضرت عمل خواهد كرد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین