عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع ده ها زايران ايراني در كربلاي معلا بر توسعه و بازسازي اماكن مقدسه و بقاع متبركه تاكيد كرد و آن را از جمله توصيه ها و سفارشات ائمه معصومين عليهم السلام برشمرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، سخنران بعثه مقام معظم رهبري، در جمع ده ها زاير ايراني در حرم حسيني به بيان برخي از فضايل زيارت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) پرداخت.
وي در بخشي از سخنان خود توسعه و بازسازي اماكن مشرفه و بقاع متبركه را بسيار كار ارزشي دانست و آن را از دستورات مورد تاكيد ائمه اطهار عليهم السلام دانست و بر اين شيوه تاكيد بسيار فراوان داشت.
حجت الاسلام صالحي خوانساري گفت: براي توسعه اماكن مشرفه ثواب فراواني ذكر شده است و در برخي روايات بقاع متبركه همچون كربلا معلا به عنوان قطعه اي از بهشت ياد شده اند، بنابراين توسعه اين امكان در نزد پروردگار بسيار ارزشمند است.
وي يكي از مخالفان اصلي توسعه بقاع متبركه و مشرفه را تفكر داعشي خواند و افزود: متاسفانه اين گروه هاي منحرف و جاني كه هر روز هزاران شيعه و سني را در اين كره خاكي از بين مي برند، با توسعه و بازسازي اين اماكن مقدسه مخالف هستند و گاهي دست به تخريب و تضعيف آن مي پردازند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري، دليل اصلي مخالفت تفكر داعشي با توسعه اماكن مقدسه و مشرفه را جهل و كج فهمي از دين مبين اسلام برشمرد و ادامه داد: در طول تاريخ، اسلام از اين گروه هاي انحرافي و كج فهم ضربه خورده است و امروز نيز اين جانيان نيز همان شيوه و راه نادرست گذشتگانشان را ادامه مي دهند.
وي گفت: امروز داعش در گوشه و كنار كشورهاي اسلامي با پول هاي كثيف برخي ممالك به ظاهر اسلامي به دنبال تخريب بقاع مشرفه هستند تا از اين طريق بتوانند مخالفت خود را با اسلام ناب نشان دهند و فرهنگ شيعه را كم رنگ جلوه دهند؛ اما بدانند كه اين خيال باطل را با خود به گور خواهند برد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین